4+1 SEO triků, které potřebujete znát pro optimalizaci vašeho webu

calendar 22. listopadu 2019

Optimalizování stránek pro vyhledávače (známé pod zkratkou „SEO“) je dlouhý proces. Doby, kdy stačilo webové stránky nakrmit co nejvíce klíčovými slovy, případně vytvořit tzv. „stránky pro stránky“ s umělými vzájemnými odkazy, jsou dávno pryč. Připravili jsme pro vás přehled základních SEO tipů a triků, které vám usnadní orientaci v této problematice a pomůžou vám vydat se na dlouhou a nelehkou cestu za prvními příčkami ve vyhledávačích.

1) Rychlost je důležitá aneb odstraňte vše, co zpomaluje váš web

Symbolem dnešní doby je rychlost, a proto není divu, že všichni chtějí všechno hned. To samozřejmě platí i pro webové stránky. Pomalé načítání může snadno pokazit uživatelský dojem z jinak obsahově kvalitních a graficky vychytaných webovek.

Podle průzkumů je rychlost načítání stránky důležitá jak pro uživatele, tak také pro vyhledávače. Svědčí o tom to, že Google už v roce 2010 zahrnul rychlost načítání webu do svého vyhledávacího algoritmu. Je taky prokázáno, že téměř 40 % lidí opustí web, pokud se načítá déle než 3 sekundy. A to už je pádný důvod k zamyšlení se nad zbytečnými prvky, které máte (často úplně nevědomky) na svém webu. 

Zaměřte se především na hudební přehrávače, velké obrázky, flash grafiku a další zbytečné doplňky. Pokud vaše webu jedou na WordPressu, zkontrolujte pluginy, které už možná dávno nepoužíváte. 

Zkrátka, můžete to brát třeba jako takový velký (předvánoční) úklid vašeho webu.

Tip: Mezi nejlepší nástroje, v rámci si můžete poměrně podrobně zkontrolovat různé parametry načítání vašeho webu, patří rozhodně PageSpeed Insights.

2) Klíčová slova se „klíčová“ nejmenují nadarmo

Použití klíčových slov na vašem webu by mělo nabídnout co nejkvalitnější odpověď na hledané dotazy související s tématem vašeho webu. Udělejte si analýzu klíčových slov, stanovte hlavní klíčové slovo, dále rozvíjející slova a longtailové fráze, které bývají obvykle méně konkurenční a proto podpoří návštěvnost a zvýší míru konverzí. Tuto analýzu byste měli ideálně udělat pro všechny stránky vašeho webu.

Daná klíčová slova a longtailové fráze rozmístěte rovnoměrně napříč celým webem. Rozhodně už neplatí, že čím víc „klíčovek“, tím líp. Některé vyhledávače naopak penalizují stránky s přemírou určitých slov, tak na to při optimalizaci myslete.

Tip 1: Mimo obligátní plánovače klíčových slov jako je Sklik nebo Google Ads vyzkoušejte také našeptávače ve vyhledávačích. Zadejte do vyhledávače v Googlu nebo v Seznamu dotazy související s obsahem vašeho webu. Na ty nejhledanější poté můžete vytvářet odpovědi pomocí obsahu na vašem webu a vylepšovat tak svou pozici ve vyhledávačích.

Tip 2: Pokud chcete zjistit, z jakých klíčových slov se lidé dostávají na váš web, jak „vidí” obsah vašeho webu Google a případně odhalit problémy, na které Google narazí při procházení vašeho webu, vyzkoušejte nástroj Google Search Console, který vám na všechny tyto otázky snadno odpoví.

3) Kvalitní obsah je základ

Pokud se vám podaří vytvořit kvalitní obsah se správnou optimalizací klíčových slov, lidé budou u vás na webu trávit delší čas, budou váš obsah sdílet a pro Google se stane váš web relevantnější než konkurenční weby. Je to vždycky běh na dlouhou trať, ale pokud vytrváte, rozhodně se vám to vyplatí.

Tip 1: Zaměřte se na linkbuilding. Odkazujte na kvalitní stránky, ideálně autority z vašeho oboru. Spolupracujte s podobně zaměřenými weby a umístěte na jejich stránkách odkaz na svůj web. Vyzkoušejte třeba spolupráci v rámci Guest postingu, kdy do článku, který vypracujete pro relevatní web, umístíte odkaz na své vlastní stránky. Je to snadná a poměrně rychlá cesta k získání autority a zlepšení pozic ve vyhledávačích.

Tip 2: Vytvářejte delší, kvalitní texty, které vhodně segmentujte. Používejte mezititulky, obrázky, odrážky, ztučnění vybraných slov a číslování. Snažte se o co největší přehlednost, čtenáři to ocení.

Tip 3: Vyvarujte se slovní vaty a duplicitního textu. Nikdy taky nepublikujte stejný článek na dvou různých webech.

4) Tvořte unikátní meta popisky a titulky

Titulek (Title) a popisek (Description) jsou velmi důležité elementy, které se zobrazují ve vyhledávání a rozhodují o tom, zda na vaši stránku uživatel zavítá nebo půjde o dům sál. Nikdy je proto nezapomínejte vyplňovat. V obou útvarech používejte klíčová slova a longtailové fráze, které jsou relevantní k obsahu vašeho webu. Délka titulku by neměla přesáhnout 70 znaků, délka popisku pak 160 znaků. Pro zvýšení organické návštěvnosti se snažte vytvořit čtivé titulky a popisky pro každou stránku vašeho webu.

Tip 1: Pokud používáte WordPress, může vám s délkou popisků a s tím, abyste je nezapomínali vyplňovat, pomoci řada pluginů. Za nás doporučujeme asi nejznámější All in one SEO pack nebo oblíbený Yoast SEO plugin.

Tip 2: Při tvorbě titulků a popisků se můžete inspirovat také výsledky vyhledávání při zadání konkrétního dotazu. Jaké články vyhledávač zobrazuje na prvním místě? Jaká klíčová slova titulky a popisky daných článků obsahují? Snadno vás tak může napadnout další obsah (s vhodným titulkem a popisem), který by na daný dotaz dokázal lépe odpovědět.

5) Používejte správná klíčová slova i v obrázcích

Ač se to možná na první pohled nezdá, obrázky jsou také velmi významným „podporovatelem” relevance vaší stránky. Nikdy proto při vkládání obrázku do textu nezapomínejte v knihovně médií vyplňovat položku „Alternativní text”

Jedná se o text, který se zobrazí, pokud se stránce z nějakého důvodu nenačtou dané obrázky. Pro vyhledávač slouží alternativní text jako informace o obrázku, která mu pomáhá pochopit obsah stránky a může také dostat obrázek do obrázkového vyhledávání (takže další cenné prokliky pro vás).

Doufáme, že vám naše tipy pomohly se zorientovat v základech problematiky SEO optimalizace. Věřte nám, čím dříve se do optimalizace vrhnete, tím lépe. První příčky vyhledávačů už čekají!

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.