5 nejžhavějších trendů v influencer marketingu v roce 2020 | Grapefruit

5 nejžhavějších trendů v influencer marketingu v roce 2020

calendar 17. března 2020

Objevil se poměrně nedávno, ale jeho síla je opravdu nevídaná. Řeč je o influencer marketingu, v současné době nejrychleji se rozvíjejícím odvětví marketingu. A tento směr bude rozhodně nabírat na obrátkách i v roce 2020.

Po podrobném bádání (a pročtení mnoha statistik) jsme pro vás dali dohromady nejžhavější trendy v influencer marketingu, které v roce 2020 zaručeně ovlivní sociální sítě. 

1) Mikro a malý influenceři na vzestupu

63 % lidí důvěřuje propagaci influencera více než propagaci od samotné značky či celebrity. Zajímavá statistika, že? Je patrné, že ani 900 000 USD za příspěvek ve feedu Kim Kardashian (více ohromující čísel známých „insta“ celebrit najdete tady) firmě nezaručí, že jejich výrobek strhne davy. 

Naopak, další analýzy prokázaly, že procentuálně mnohem lepší zásah mají menší influenceři s počty sledujících od 10—50 tisíc. Tito influenceři jsou totiž mnohem autentičtější, zaměřují se na určitou specifickou oblast, obvykle neprodukují tolik placeného obsahu s různým zaměřením a především od různých firem.

Při volbě influencera je nutné se zaměřit nejen na počty sledujících, ale především také na složení fanoušků, všechny interakce s fanoušky, influencerův engagement aj. 

2) Video a audio bude vládnou obsahu 

Video obsah vládne sociálním sítí už nějakou dobu. Podle průzkumů se až 72 % lidí dozví info o produktu raději z videa než prostřednictvím textového obsahu. Proto jsou videa stále velmi atraktivním formátem k propagaci pro mnoho firem. 

Dalším žhavým trendem poslední doby je audiovizuální obsah. Podcasty zkrátka hýbou světem. V Americe je například pravidelně poslouchá 51 % lidí a reklamy v rámci podcastů jsou už zcela běžnou záležitostí. U nás jsou procenta poslechovosti zatím o něco nižší, avšak o oblíbenosti tohoto obsahu svědčí velký podcastový boom posledních měsíců a také fakt, že kromě osobních podcastů vzniká i stále víc těch firemních.

Výhodou tohoto druhu obsahu je zejména velmi osobní kontakt digitálního vypravěče s posluchačem. Pokud tedy jako firma najdete influencera, který produkuje relevantní obsah pro správnou cílovou skupinu lidí, jedná se o marketingově velmi zajímavý obsah pro obě strany. Všechno naznačuje tomu, že podcasty budou mít v roce 2020 rozhodně zelenou! 

3) Důraz na dlouhodobý vztah a souznění se značkou

Firmy se čím dál častěji přiklání k dlouhodobé spolupráci s jedním influencerem, než k výběru různých influencerů pro jednotlivé kampaně, jako tomu bylo v minulosti. O to důkladněji však vybírají své budoucí ambasadory, kteří se v podstatě stávají tvářemi jejich značky. Tito influenceři proto musí s výrobky či službami opravdu souznít a sdílet stejné hodnoty jako daná značka.

Díky užší a dlouhodobé spolupráci s influencerem mají firmy také lepší přehled o tom, jaký obsah v souvislosti s jejich značnou nejlépe funguje. Pro influencera zase dlouhodobá spolupráce představuje jistou finanční stabilitu a má větší chuť pro danou značku tvořit kvalitnější obsah. Zkrátka win-win situace pro obě strany. 

4) Není influencer jako influencer aneb seznamte se s CGI

Je dokonalá, mluví k publiku přesně v souladu s marketingovu strategií značky, nikdy nezapomene na označení spolupráce, neonemocní uprostřed rozjeté kampaně, pracuje pro přední světové návrháře a výstupy vždycky dodá v perfektní kvalitě a smluveném termínu.

No a taky je tak trochu digitální. Seznamte se s profesionální influencerkou budoucnosti — Lil Miquelou. Lil a jí podobní digitální influenceři jsou stvořeni pomocí technologie počítačově generovaných snímků (GCI). Přední marketingový analytici jim předpovídají zářnou budoucnost, a doufají, že tito poněkud netradiční influenceři, osloví především mladší publikum, které si libuje v gamifikaci a virtuální realitě

5) Poroste význam alternativních platforem 

Tradiční kanály jako je Facebook, Instagram či Youtube se postupně začínají topit v obsahu a pro tvůrce je stále obtížnější dostat své příspěvky bez placené propagace ke svým věrným fanouškům. Proto se pro ně do budoucna stanou zajímavějšími i jiné alternativní platformy, které jsou speciálně určeny právě pro influencery. Jedná se o softwary,  které nabízí rozsáhlé možnosti podpory, databáze jednotlivých influencerů a agentur a také analytické nástroje, které ocení jak samotný influencer, tak také spolupracující firma.

Rozmanitost těchto influencerských platforem neustále roste. Mezi nejvýznamnější platformy pro influencer marketing v současné době patří například:

 Pár zajímavých statistik na závěr

Jaký z trendů pro rok 2020 ze světa influencer marketingu vás zaujal nejvíc? Pozorujete na sítích nástup některého z nich? Jedno je jisté, rozmach influencer marketingu bude rozhodně pokračovat i v budoucnu.  

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Napište nám a my se vám ozveme.