5 tipů jak na efektivní texty na homepage | Grapefruit

5 tipů jak na efektivní texty na homepage

calendar 12. září 2019

Homepage neboli úvodní strana webu je místem prvotního kontaktu s vaším potenciálním zákazníkem. Měla by proto ideálně sloužit jako špičková recepční. Na první dobrou říct kdo jste, co nabízíte a proč je jednoznačně nejlepší to pořídit právě u vás. A samozřejmě zákazníka ochotně navést tam, kam potřebuje a posunout jej o krok dál v nákupním procesu

Ruku v ruce s kvalitním textem musí jít také design vašich stránek. Přečtěte si, co aktuálně frčí ve webovém designu a vylaďte vaši homepage a potažmo celou webovou stránku k dokonalosti. Ale pěkně popořádku! Nejprve si pojďme si říct, co rozhodně nesmí postrádat texty na vaší homepage.

1) Mluvte jazykem své cílové skupiny  

Textace úvodní stránky webu patří mezi náročnější copywriterské disciplíny. Kamenem úrazu bývá nejčastěji styl vyjadřování a nulové cílení. Pamatujte, že snaha o zaujmutí co nejširšího publika se obvykle míjí účinkem. Musíte na to jít z opačného konce.

Zamyslete se nad svou cílovou skupinou a přizpůsobte jí styl vyjadřování. Nápovědou vám budiž vaše podnikání, sortiment a také vaše povaha. Vlastníte psí salón? Vezměte to přes lásku ke psům a vyšvihněte uvolněné přátelské copy. Máte stavební firmu? Zaměřte se na technické detaily, odbornost a popište, jak si hýčkáte své zákazníky. 

2) Vítejte na našich stránkách (aneb jak zabít titulek)

Děkuji pěkně. Klik na šipku zpět a šup na stránky konkurence. Ano, přesně takhle to obvykle dopadá, pokud použijete tuto frázi na tak klíčovém místě, jakým titulek bezesporu je. Právě jsme si ukázali exemplární příklad špatného titulku. Fakt to tam nepište. Zapojte raději kreativitu!

Titulek, claim, slogan nebo také hlavní nadpis úrovně H1 musí hlavně zaujmout. Stručně a jasně nalákat návštěvníka stránky k dalšímu seznámení s vaší firmou. Skvěle fungují neobvyklá slova, emoce nebo dvojtečka, která vám dovolí do titulku zakomponovat také hlavní klíčové slovo –  Stany xxx: Dopřejte si pohodlí bez ztráty komfortu. 

3) Řekněte zákazníkovi, proč právě vy jste ti praví

K tomu slouží podnadpis neboli perex, který se nachází hned pod hlavním nadpisem a obvykle jej doplňuje. Popište zákazníkovi, co od vás/vašich služeb/produktů může očekávat a v čem mu usnadní život. Vždy mluvte ve druhé osobě – přímo k zákazníkovi. Všimněte si rozdílu – Aplikace, která usnadní každodenní život × Užívejte si volný čas díky aplikaci, která vám usnadní každodenní život.

Zapojte také unikátní prodejní argumenty. Napište alespoň tři body, jimiž jasně řeknete, proč jste lepší než konkurence. Spolehlivě zafungují čísla (např. počet úspěšných projektů), relevantní reference či osobní pochvala od vašich zákazníků. Nebojte se pochlubit!

4) Do akce!

CTA (call to action, výzva k akci) tlačítko je třešničkou na dortu každé homepage. Pokud zafungují předchozí copy body, právě díky tomuto prvku odešlete návštěvníka přesně tam kam potřebujete – na další podstránky svého webu, do portfolia vašich služeb či produktů nebo rovnou k objednávkovému či kontaktnímu formuláři. 

5) A co dál? 

Na homepage patří také akční nabídky, hodnotný obsah zdarma (třeba v podobě odkazů na e-booky či infografiky) a v neposlední řadě přehledná patička s kontakty, copyrightem a odkazy na sociální sítě. 

V závislosti na povaze webové stránky budete možná potřebovat více textového obsahu. Klíčové je text zpřehlednit, protože lidé texty nečtou, nýbrž pouze skenují. Průzkumy prokázaly, lidí se zaměřují jen na informace, které je upoutají. Usnadněte jim to. Stačí se držet následujících bodů:

  • pište krátké odstavce (3-5 řádků)
  • používejte podnadpisy
  • nejpodstatnější slova ztučněte
  • používejte číselné nebo odrážkové seznamy
  • nezapomeňte přidat odkazy na relevantní podstránky
  • s rozumem zařaďte klíčová slova

A abychom jenom nepsali o tom, jak má to webové psaní vypadat, vybrali jsme pár příkladů stránek, jejichž homepage se podle nás opravdu povedly. 

Kvalitní homepage

Zdroj:www.kindsnacks.com

Kvalitní homepage

Zdroj:www.hubspot.com

Kvalitní hompage

Zdroj:www.freshbooks.com

Závěrem

Jedno je jisté. Homepage většinou primárně neslouží jako prodejní stránka. Slouží k získání důvěry a jako prostředník k navedení potenciálního zákazníka na prodejní či jiné stránky dalších kategorií. Tomu je potřeba přizpůsobit veškeré texty.

Inspirujte se našimi tipy a vrhněte se do úpravy vaší homepage. Vytvořte takovou stránku, která zaujme, předá klíčové informace a prodá vaše produkty či služby. A nebo nebo nám napište a my vám rádi pomůžeme!