7 marketingových trendů pro rok 2023

Hrnou se na vás marketingové trendy ze všech stran a už se vám z toho trochu točí hlava? Nám taky. Abychom vám usnadnili práci, vybrali jsme pro vás sedm těch nejlepších, které se vyplatí si zapsat za uši nebo alespoň někam na papír. Tak si ho připravte a pojďte se s námi podívat, co letos pofrčí ve web designu, contentu, e-mailingu, SEO, reklamě, na e-shopech a sociálních sítích.

Natáčejte krátká videa

Ať už máte content plán pro letošní rok připravený, nebo se na něj teprve chystáte, postarejte se o to, aby zahrnoval krátká videa. Pokud je totiž ještě nevytváříte, máte to nyní opravdu za minutu dvanáct. Kratší videa dle očekávání a předpovědí z roku 2022 budou obsahu vládnou i nadále. S rostoucími počty uživatelů TikToku, kterému chce Instagram konkurovat, se ostatně ani není čemu divit. Video o několika desítkách sekund je oproti běžným tříminutovým efektivnější a zábavnější a skvěle poslouží pro prezentaci produktů, služeb, i samotné firmy.

TIP: V začátcích vám při tvorbě instagramových Reels mohou pomoci předem připravené šablony od jiných tvůrců, do kterých pouze dosadíte svá videa a fotografie. Návod najdete na našem profilu.

Na sociálních sítích zapojte sledující

Máme pro vás způsob, jak vaše profily na sociálních sítích oživit levným, organickým a autentickým obsahem. Jak na to? Nechte své sledující, aby ho tvořili za vás. Takzvaný user generated content nabírá na popularitě a přináší hned několik výhod. Ušetří vám čas, získáte zpětnou vazbu od svých zákazníků, můžete se od nich inspirovat a ukážete jim, že vám na nich záleží.

TIP: Vymyslete speciální hashtag, který budou moct sledující používat a vy snadno jejich příspěvky dohledáte. Vyzvěte své fanoušky prostřednictvím zajímavé výzvy, aby vám poslali fotografie a videa, na kterých ukazují váš produkt nebo využívají vašich služeb.

Optimalizujte pro hlasové vyhledávání

Podle výzkumu více jak polovina amerických respondentů zařadila hlasové vyhledávání mezi jeden ze tří nejčastějších způsobů. Lze proto očekávat, že se bude postupně rozšiřovat i v našich končinách. To přináší výzvu pro SEO, na kterou budou muset umět SEO specialisté reagovat. Soustředit by se měli primárně na vyhledávání z mobilních zařízení, kde se lidé nejčastěji ptají na lokální dotazy.

TIP: Přizpůsobte hlasovému vyhledávání výběr klíčových slov a zapojte také otázky, které se s nimi mohou pojit. Nezapomeňte ani na optimalizaci svých webových stránek s informacemi o poloze, abyste měli větší šanci pro lepší umístění při vyhledávání.

Inzerujte v podcastech

Pakliže nějaký nástroj online marketingu v posledních letech prudce roste, jedná se bez debat o podcasty a audio všeobecně. Podle průzkumu až 60 % posluchačů vyhledává značky a produkty poté, co o nich slyšeli v oblíbeném podcastu. Zvuková reklama tak patří mezi body, které byste letos měli dobře zvážit. Získejte nový zdroj příjmů a inzerujte v podcastech, nebo svůj vlastní podcast rozjeďte. Reklamní prostor v něm pak můžete nabídnout ostatním.

TIP: Začněte vydělávat díky podcastingu co nejdříve a mějte konkurenční výhodu. S nástrojem Auditon vytvoříte svůj vlastní podcast snadno a rychle. Tvorbu první epizody máte nyní navíc zdarma.

Pozvěte do týmu chatbota

Přítomnost umělé inteligence v našem světě bychom neměli ignorovat, ale naopak se zabývat tím, jak nám může pomoci. Užitečným a letos i již nezbytným parťákem každého e-shopu by měl být chatbot. Klienti očekávají okamžitý zákaznický servis, který ale z lidských zdrojů často není možné zařídit. Udržte své zákazníky díky nasazení technologických pomocníků, kteří za vás odbaví nejčastější dotazy a problémy. Chatboti fungují nepřetržitě a poměrně za nízké provozní náklady, díky čemuž ušetří váš čas i peníze.

TIP: Využijte chatbota do objednávkového systému a zabraňte útěku zákazníka ke konkurenci ve chvíli, kdy něco nebude správně pracovat, nebo uživatel nebude vědět, jaký další krok učinit.

Nastartujte v roce 2023 svůj marketing a pojďte do toho s námi

Připravíme fresh obsah pro vaše sociální sítě, vytvoříme vám web na míru a dostaneme vás na přední příčky ve vyhledávání.

Poptat šťavnatý marketing

Nebojte se personalizovat

Až 54 % uživatelů si odhlásí odběr newsletteru poté, co jim dorazí nepersonalizovaný nebo špatně zacílený e-mail. Soustřeďte se proto ve vašich letošních e-mailingových kampaních na personalizaci a sbírejte za tímto účelem potřebná data o vašich zákaznících.

TIP: Věnujte čas třídění e-mailových adres a vytvářejte segmenty na základě chování zákazníků na webu. Odesílejte různým skupinám e-maily s odlišným zněním a udržujte s nimi dlouhodobý kontakt. Uvidíte, že se k vám pak rádi vrátí nakupovat.

Pohrajte si s mobilní verzí webu

To, že by každý web měl mít responzivní design a že většina uživatelů váš web navštíví na mobilu, není žádné tajemství a už vůbec to není novinka. Přichází ovšem doba, kdy lidé začínají očekávat daleko víc. Dopřejte svým návštěvníkům perfektní uživatelský zážitek a zkuste si kreativně vyhrát s mobilní verzí webu. Nikde přece není dáno, že musí být úplně stejná jako ta webová.

TIP: Google provádí svou indexaci primárně na mobilních verzích stránek, takže chcete-li se dostat na přední příčky ve vyhledávání, aplikujte přístup mobile-first. V překladu to znamená, že budete jako první pracovat s návrhem webového designu pro mobily a teprve poté pro počítače.

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.