9 nejžhavějších trendů ve webdesignu, které si nemůžete nechat ujít | Grapefruit

9 nejžhavějších trendů ve webdesignu, které si nemůžete nechat ujít

calendar 3. září 2019
tags Web design

Jestliže je obsah král, pak vizuál je minimálně královna. A jedno je jisté. Musí spolu tvořit harmonický pár.

Jak už to s trendy bývá, některé se vrací, jiné rychle zaniknou a ty další se drží na výsluní i několik let. Pojďme se společně podívat na ty nejzásadnější trendy z oblasti webdesignu, kterým předpovídáme velkolepou budoucnost.

1) Minimalismus vládne světu

Minimalismus vládne webovému designu už nějaký ten pátek. Volný prostor, vzdušnost a čisté linie nikdy (naštěstí) nevyjdou z módy. Dalším benefitem je to, že čím méně grafických prvků je na vašich stránkách, tím méně nutíte své publikum přemýšlet. A co si budem – to je více než žádoucí. Pokud je webová stránka navržena s citem, navede uživatele přesně tam, kam potřebuje(te).

Dalším žhavými trendy v souvislosti s minimalismem je také asymetrie, vrstvení jednotlivých prvků, nápadné přechody a animace při scrollování. Prohlédněte si jeden příklad za všechny.

Homepage minimalismus

www.libratone.com/uk

2) Rychlá doba si žádá rychlé načítání

Minimalismus nahrává také dalšímu trendu – rychlosti načítání. Samozřejmě, čím méně složitých prvků stránka obsahuje, tím kratší dobu zabere její načtení. Google od roku 2018 zařadil rychlost načítání mezi klíčové algoritmy, na jejichž základě vyhodnocuje relevantnost webů pro uživatele a pořadí ve vyhledání. Optimální čas pro načtení stránky je do jedné sekundy! Tři sekundy vydrží trpělivější, víc než pět sekund vám už nikdo neodpustí.

3) Vsaďte na autentičnost

Lidé milují autentičnost. Podle výzkumů až 86 % lidí dává přednost značkám, se kterými se dokáží ztotožnit. A tento trend se samozřejmě odráží také ve webdesignu. Fotografie z běžného života, přírodní textury a barvy, vše zachyceno z vlastní perspektivy pro ten nejautentičtější zážitek. A ideálně podtrženo zase tím minimalismem :).

Webdesign autentičnost

Zdroj:www.mielsdanicet.com/fr-ca

4) Přírodní organické tvary

Geometrické obrazce jsou stále v kurzu, jenom malinko změnily svůj tvar :). Dříve populární ostré hrany trojúhelníků, čtverců a obdélníků, které měly ukázat stabilitu, stále více nahrazují zaoblené a přirozené organické tvary, jejichž cílem je navodit pocit pohodlí a přístupnosti. Právě nedokonalost organických tvarů poskytuje webdesignu tu správnou hloubku. Inspirací tomuto trendu jsou křivky a přirozené tvary v přírodě.

Webdesign - přírodní organické tvary

Zdroj:www.theartcenter.nyc

5) Pořádný kontrast

Pryč jsou časy monotónního designu a měkkých pastelových tónů. Dnes frčí kontrast. A to jak v případě černé, která stále častěji nahrazuje typické bílé pozadí, tak také v případě zářivých barev. Trendy diktují vlnu “NO FEAR” v podobě odvážných barev a neonů.

Jasné a výrazné barvy jsou také skvělým ozvláštněním minimalisticky řešeného designu a způsobem, jak stránce vdechnout více osobitosti a stylu. Půjdete do nich?

Webdesign-kontrast

Zdroj:www.sikkema.be

6) Chatboti v akci

Zákaznická podpora v podobě chatbotů není žádnou novinkou. Díky vývoji technologií jsou však stále inteligentnější a efektivnější. Komunikace se zákazníkem je proto reálnější a osobitější. Postupně dokonce vznikají “chatbotí” maskoti, kteří mají ještě více posilovat značku a dát imaginární zákaznické podpoře reálnou a přátelskou tvář.

Není asi potřeba dodávat, že orientace v sortimentu a okamžitá odpověď s sebou přináší kýžené ovoce v podobě konverzí. Automatický sběr informací vám zase pomůže optimalizovat vaše portfolio nebo uživatelské rozhraní webových stránek. Vypadá to, že chatboti z trendů rozhodně brzy nevymizí.

7) Videa hrají prim

Sdělte zákazníkům to zásadní o vaší firmě díky videu v hlavičce webové stránky nebo na jejím pozadí. Video je skvělá věc pro upoutání pozornosti, a proto na ní sází stále více firem.

Zkuste zapojit videa také do celkové designové strategie vašeho webu. Podle studie společnosti Renderforest se vám to rozhodně vyplatí – 52 % marketingových odborníků se shoduje, že video je obsahem s vůbec nejvyšší návratností investic. 78 % provozovatelům webových stránek zase zaznamenalo větší návštěvnost stránek právě díky umístění videí.

8) Rozhýbejte web díky mikrointerakcím

Mikrointerakce doslova vtáhnou návštěvníky vašich stránek do děje. Používají se nejčastěji jako “klikací” prvky v podobě tlačítek či různých navigací. Může jít o animaci nebo klidně o zvukové efekty. Oživte vaše stránky a dodejte jim hravost a šmrnc. I maličkosti tvoří celkový dojem.

9) Mobile first

53 % Čechů používá mobil k surfování minimálně stejně často jako počítač. Celosvětově je toto číslo ještě vyšší. Tyto fakta přiměla poprvé v historii webdesignery k tomu, že stále častěji navrhují webové stránky nejprve pro mobilní rozhraní a až poté je přizpůsobují pro desktop. I společnost Google v rámci indexování upřednostňuje weby, které splňují tento trend. Jak se zdá, pouze s responzibilitou si dnes už nevystačíte.

Dejte nám vědět, který z trendů se vám nejvíc zamlouvá. Pokud uvažujete o redesignu vašich stránek, neváhejte se na nás obrátit. Pojďme probrat u kávy, který z trendů bude pro vaše webové stránky ten pravý.