Content marketing trends v roce 2021: Jaký typ obsahu letos pofrčí? | Grapefruit

Content marketing trends v roce 2021: Jaký typ obsahu letos pofrčí?

calendar 19. února 2021

I v roce 2021 stále platí, že obsah je král. Jaké trendy nás letos čekají? Na co byste se ve své marketingové strategii měli jednoznačně zaměřit? V novém článku jsme se podívali na nejžhavější trendy letošního roku

Kdo není online, jako by nebyl 

Online prostředí je v posledních měsících na vzestupu. Může za to především pandemie, která nám znemožnila trávit čas ve společnosti, chodit do obchodů a v podstatě „normálně žít“. 

Proto většina firem přešla do „onlinu“ a snaží se z této, řekněme nestandardní situace, vytěžit maximum — ať už prostřednictvím tvorby nového webu, sociálních sítí, reklamních kampaní nebo právě tvorby nového obsahu. Jaké trendy tedy můžeme v roce 2021 očekávat? 

Videa budou hrát prim

Video už hodně dlouhou dobu vládne obsahu. A jinak tomu nebude ani v letošním roce. Popularitu tohoto formátu ještě více živí stále oblíbenější platformy jako je TikTok či Snapchat, kde převládají živá vysílání.

Podle výroční zprávy společnosti Cisco existuje předpoklad, že by letos video mohlo tvořit neuvěřitelných 82 % veškerého internetového obsahu.  Zajímavé je také zjištění společnosti HubSpot, které ukázalo, že 54 % spotřebitelů by od svých oblíbených značek chtělo konzumovat právě obsah ve formě videa. To už je celkem pádný důvod, proč se na tento typ obsahu zaměřit, co myslíte?

Vždy je přitom potřeba pamatovat na obor a zaměření vašeho podnikání, a tomu přizpůsobit daný formát videa. Tvořit můžete vzdělávací videa, průvodce, rady a návody nebo klidně porovnání či recenze vašich produktů. 

Zdroj: HubSpot

Polechtejte ego zákazníka aneb chytrá personalizace

Personalizace obsahu není žádnou novinkou. No řekněte, jak jinak lépe zaujmete zákazníka, než když se zaměříte přímo na něj a jeho potřeby? 

Každý má rád zájem o vlastní osobu, čehož se dá výborně využít v marketingu. Pokud tedy chcete dělat efektivní e-mail marketing, vzdělávat své publikum či máte jakýkoliv jiný cíl na poli digitálního marketingu, musíte svůj obsah přizpůsobit.

V následujících letech by přitom personalizace měla jít mnohem dále, než je pouhé oslovení zákazníka jménem v mailu či prostřednictvím online chatu. Technologie na bázi umělá inteligence budou zefektivňovat analýzu dat, což umožní dosáhnout tzv. hyper-personalizace.

Budete tak moci vybrat perfektní e-mailovou šablonu na míru pro jednotlivé zákazníky, tvořit obsah, který bude odpovídat jejich přesným potřebám či optimalizovat verzi vašeho webu na základě historie procházení a minulé aktivity

Podcast a audio zkrátka baví

Podcasty budou v roce 2021 patřit k nejzásadnějším formátů v rámci B2B marketingu. Nabízí totiž skvělou příležitost pro spolupráci s obchodními partnery, stále širší možnosti monetizace (např. průzkum provedený společností Nielson odhalil, že až 78% posluchačů v USA je otevřeno podcastovým reklamám, protože si jsou vědomi toho, že financují jejich rozvoj) a také zaujetí nového publika. 

Díky snadnému přístupu prostřednictvím populárních platforem jako je například Spotify jsou navíc dostupné pro opravdu široké publikum.  

Tvorba podcastů nevyžaduje zase tolik námahy a nabízí přitom příležitost, jak se zákazníkům dostat doslova pod kůži. Hlas je totiž mnohem osobnější než například textová forma obsahu. Pokud si na podcasty netroufáte sami, můžete využít i možnost profesionální tvorby podcastů, na kterou se specializuje řada agentur, včetně té naší. 

Prostřednictvím podcastů můžete dělat rozhovory s kolegy uvnitř firmy či zpovídat zajímavé osobnosti z vašeho oboru. Zkrátka poskytnout osobnější pohled do vašeho podnikání nebo přímo prostředí firmy. Že audio má svoji zářnou budoucnost dokazuje také zbrusu nová sociální síť Clubhouse, která v posledních týdnech doslova strhla davy.

Kdo hledá, ten najde — třeba i díky hlasovému vyhledávání

Dalším novým trendem, o kterém je potřeba se zmínit, je hlasové vyhledávání, které je rok od roku populárnější. Rok 2021 mu bude podle všech predikcí rozhodně nakloněn. 

Dokazuje to například průzkum společnosti GlobalWebIndex, podle které na svých mobilních telefonech využívá hlasové vyhledávání více než čtvrtina globální online populace. Zajímavé je také to, že přibližně sedm z deseti spotřebitelů (71 procent) dává přednost použití hlasového vyhledávání před tradiční metodou psaní. 

Stále populárnější součástí domácností jsou také inteligentní reproduktory (Google Home, Alexa od Amazonu aj.), které vlastní více než čtvrtina amerických domácností a až 52 procent všech majitelů těchto zařízení je používá denně. 

Očekává se proto, že postupem času se textové vyhledávání stane minoritním. S ohledem na tento fakt by měla být optimalizace pro hlasové vyhledávání důležitým bodem obsahové strategie pro většinu firem. 

Závěrem

Který z trendů bude podle vás nejzásadnější a ovlivní marketingové dění v roce 2021? Doufáme, že jsme vám prostřednictvím našeho článku nastínili, kam se bude svět marketingu vyvíjet v roce 2021. Pokud byste potřebovali pomoci s přechodem do „onlinu“, můžete využít naše služby, případně nás kdykoliv kontaktovat.

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Napište nám a my se vám ozveme.