Fenomén TikTok: Jak vlastně funguje a proč jej využít pro váš marketing | Grapefruit

Fenomén TikTok: Jak vlastně funguje a proč jej využít pro váš marketing

calendar 20. dubna 2021

TikTok hýbe světem! Věděli jste, že celosvětově má více než 689 milionů aktivních uživatelů měsíčně? A rozhodně nemusí sloužit pouze pro zábavu! Jde na něm totiž skvěle dělat i marketing. Co byste o této stále populárnější sociální síti měli vědět, než se do toho pustíte? Jaké možnosti skýtá pro vaše podnikání? Vydejte se s námi do rozbouřených vod online marketingu zjistit, proč by vás (a váš marketing) měl Tik Tok rozhodně zajímat. 

Zábava pro teenagery? Bejvávalo!

Tráví vaše děti nebo mladší sourozenci hodně času na mobilu? Pak pravděpodobně sjíždí nejpopulárnější aplikaci součastnosti jakou TikTok bezesporu je. 

Nenechte se však zmýlit, rozhodně neplatí pouze za síť pro mladé. Podle průzkumů je totiž přes 40 % uživatelů Tik Toku starších 30 let

Proč byste ve svém marketingovém mixu měli pamatovat i na Tik Tok?

TikTok byl v roce 2020 s více než 2 miliardami stažení nejstahovanější aplikací.  Aktuálně je tedy síť TikTok větší, než Twitter či Pinterest za celou svou historii. 

Poměrně nízká konkurenčnost nabízí oslovení velkého množství lidí za relativně nízkou cenu. Pokud si tedy myslíte, že alespoň část z 689 milionů uživatelů by mohla být vaším cílovým publikem, je načase pustit se do nahrávání videí!

Víte, co je lip sync aneb trocha historie

Podivnosti lidi přitahují jako magnet. Jak jinak si lze vysvětlit popularitu sociální sítě zvané Musical.ly. Že jste o ní ještě neslyšeli? Podle nás jste o moc nepřišli, každopádně úzce souvisí s vývojem TikToku do dnešní podoby.

Tato aplikace byla založena na tzv. lip syncu, tedy otevírání úst do rytmu hudby, kterou milovaly miliony fanoušků z řad mladšího publika. V roce 2018 tuto sociální síť koupila společnost ByteDance, přejmenovala ji na TikTok a rozšířila ji o řadu funkcí.

Jak vlastně Tik Tok funguje (a proč je dobré to vědět)?

TikTok je založený na 15 s videích (lze je kombinovat až do 60 s), se kterými lidé různě interagují. Nabízí nepřeberné množství hlasových filtrů, útržků hudby či speciálních efektů, které můžete vkládat do svého audiovizuálního obsahu. Na videa je samozřejmě možné reagovat a sdílet je na různých platformách. Skvělou funkcí je rovněž nastavení možnosti upozornění, díky němuž jsou všichni, kteří sledují váš účet, upozorněni na skutečnost, že jste vydali nové video. 

Myslíte si, že „svajpování“ videí nemůže dlouho nikoho bavit? Omyl! Podle statistik na TikToku denně lidé tráví průměrně 45 minut. Což už představuje poměrně slušnou dobu pro to, abyste nad zapojením TikToku do své strategie minimálně přemýšleli. 

Marketing na Tik Toku — jaký vytvořit zajímavý obsah?  

Rozhodli jste, že se vrhnete do tvorby obsahu na TikTok? Pak máte zpravidla dvě možnosti. Buď se vydat cestou vlastní tvorby, nebo vše přenechat ostřílenému influencerovi.

V případě první možnosti je nejvhodnější pro začátek minimálně týden nebo čtrnáct dní pozorovat videa od různých tvůrců, sledovat trendy, čerpat inspiraci a naučit se s aplikací alespoň v základu pracovat. 

Zamyslete se nad publikačním plánem

Při tvorbě obsahu na váš TikTok byste měli přistupovat obdobně jako při tvorbě blogových článků nebo obsahu na jiné sociální sítě. Pamatujte přitom na to, že lidi se chodí na sociální sítě buď bavit (v případě TikToku toto pravidlo platí na 100 %), nebo chtějí zjistit odpovědi na své otázky či problémy

Pokud tedy víte, co řeší vaše cílové publikum, máte napůl vyhráno. Pokud ne, je vhodné se jich v rámci jiných platforem zeptat. Ideální je také využít Google či Seznam našeptávače, projít oborová fóra nebo se zaměřit na klíčová slova či fráze související s vaším podnikáním. To by bylo, abyste nevymysleli parádní základ pro váš publikační plán. 

Dostaňte video k co nejvíce lidem 

Aby bylo vaše video co nejvíce virální, je vhodné myslet na tzv. TikTok SEO. Váš obsah by proto měl být optimalizovaný tak, aby jej našli lidé, kteří používají funkci vyhledávání v rámci této platformy.

Chcete-li oslovit široké publikum, můžete použít relativně obecné hashtagy. Příkladem za všechny jsou například hashtagy:

  • #socialmediamarketing
  • #smallbusinesstips
  • #tiktok
  • #foryoupage
  • #fyp
  • #foryou
  • #viral
  • #love
  • #funny
  • #memes
  • #follow
  • #bestvideo
  • #tiktok4fun
  • #tiktok4fun
  • #thisis4u
  • #loveyoutiktok

Počet hashtagů, které můžete u videa použít, není omezen. Vaše hashtagy se však objeví v titulcích vašeho videa a jejich počet je omezen na 100 znaků. 

Využijte možností reklam 

Reklamy na TikToku jsou dalším skvělým způsobem, jak propagovat své služby či produkty na této platformě. Hlavní výhodou reklam na TikToku je, že nemusíte trávit spoustu času budováním publika. 

TikTok nabízí několik druhů reklam z nichž nejznámější jsou tyto:

  • In feed (tzv. reklamy tzv. ve feedu) — zobrazení reklamy přímo ve feedu
  • Hashtag challenge — tvorba výzev, kterými se snažíte diváky přivést k interakci
  • Brand takeover (převzetí značky) — zobrazení reklamy ihned po zapnutí aplikace 

Při správě reklam na TikToku můžete cílit na publikum standardně podle pohlaví, polohy, věku, zájmů, v pokročilejších funkcích pak můžete tvořit také vlastní audience či lookalike publika

Pevně doufáme, že jsme vám nastínili fungování a možnosti působení v rámci této nové atraktivní sociální síti, která má před sebou pravděpodobně zářnou budoucnost. 

Pokud byste potřebovali poradit s tvorbou obsahu na sociálně sítě — ať už na Facebook, Instagram, Twitter nebo právě TikTok, neváhejte se na nás obrátit. Rádi dodáme šťávu všem vašim projektům!

Specialisty na sociální sítě najdete v Grapefruit.cz

Potřebují vaše projekty víc šťávy? Stačí jedno kliknutí!

Poraďte mi!

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.