Firemní profil na LinkedInu: proč ho mít a jak s ním pracovat

calendar 19. listopadu 2022

Podnikáte v B2B sektoru, ale ještě nemáte firemní profil na LinkedInu? Pak nastal nejvyšší čas ho vytvořit! Počet českých uživatelů se na platformě blíží hranici 2 milionů, přičemž až 120 000 z nich působí na ředitelských pozicích. Nenechte si ujet vlak plný byznysových příležitostí a přečtěte si, proč LinkedInu věnovat vaši pozornost.

Historie versus současnost LinkedInu

LinkedIn byl spuštěn již v roce 2003, a to dokonce ještě před Facebookem, což z něj dělá jednu z vůbec nejstarších sociálních sítí. Tato platforma bývá často prezentována jako největší profesní síť na světě, jejíž úloha nespočívá v zábavě jako u ostatních, ale především v prezentaci.

LinkedIn má možná spoustu z vás zakořeněný jako stránku, kde lidé výhradně nabízí či hledají práci. Dávno už tomu tak není. Dnes chodí uživatelé na platformu pro nové kontakty, informace a novinky z různých oborů a také za diskusí. Mimo to se ale LinkedIn v posledních pár letech proměnil v nástroj obchodu a reklamy, který až 40 % marketérů hodnotí jako ten nejúčinnější pro získávání kvalitních potenciálních zákazníků.

Proč mít jako firma LinkedIn?

LinkedIn dá vaší značce možnost se prostřednictvím firemního profilu prezentovat a oslovit tak potenciální klienty. Díky pravidelnému a zajímavému obsahu se dostanete do povědomí těch, kteří se o oblast vašeho podnikání opravdu zajímají. Sledujte hashtagy relevantní k vašemu oboru a nechte se inspirovat novinkami, které udávají směr. Snadno se pak svezete na vlně aktuálních trendů a získáte výhodu před konkurencí. Pokud svou prezentaci uchopíte za správný konec, otevře se vám také možnost zaujmout a přitáhnout nové obchodní partnery či investory. Platformu můžete ale využít i ke zmiňovanému hledání nových zaměstnanců či ke spojení s těmi současnými.

Jaké jsou marketingové výhody LinkedInu?

Ačkoliv zastáváme přístup, že ne každá společnost musí mít účet na všech sociálních sítích, LinkedIn je v některých sférách natolik specifický, že se vyplatí ho vyzkoušet. Jeho největší výhoda spočívá v tom, že uživatelé na platformě nezabíjí čas, ale chodí na ní za určitým cílem – budují osobní značku, hledají kariérní příležitosti, způsob jak se vzdělávat nebo načerpávají profesionální inspiraci. Pokud se vám podaří svým obsahem naplnit jejich cíle, máte vyhráno. Nejen že dosáhnete slušného organického dosahu, který na jiných sociálních sítích pomalu ale jistě umírá, ale také si dokážete vybudovat komunitu aktivních sledujících.

Druhou velkou výhodou je totiž fakt, že linkedinové publikum je odborné a profesionální, a tudíž pro B2B sektor mnohem užitečnější. Podle statistik se na LinkedIn připojí každou sekundu až 3 noví profesionálové. Podněcujte tyto uživatele k interakci s vaší stránkou pomocí oborové diskuse nebo založte skupinu s exkluzivním obsahem pouze pro ty, kteří se ve vašem oboru orientují. Komentováním a lajkováním obsahu důležitých lidí z oblasti vašeho podnikání se jim dostanete na oči a budete je moct v ten správný čas oslovit s nabídkou spolupráce.

Oslovte nové klienty a prezentujte svou značku profíkům v oboru

Pomůžeme vám vytvořit fresh obsah, který na LinkedInu zaujme

Chci firemní LinkedIn

Při vytváření profilu na LinkedInu o sobě většina uživatelů navíc prozradí mnohem více, než na kterékoliv jiné sociální síti. Přece jenom se jedná o jakousi elektronickou verzi jejich životopisu. Sledováním statistik se proto můžete dozvědět spoustu užitečných a zajímavých dat o svých sledujících, které se mohou hodit pro nastavování kampaní nejen na LinkedInu.

Reklama na LinkedInu

Abyste dosáhli všech výše zmíněných výhod, bude zpočátku potřeba dostat váš obsah do světa. Reklama na LinkedInu se stává čím dál tím populárnější, jelikož zaznamenává čím dál tím lepší výsledky. Podle výzkumů přináší až 2x vyšší míru konverze a až 33% nárůst nákupního záměru. LinkedIn umožňuje velmi konkrétní a specifické cílení právě díky většímu množství informací o uživatelích, které máme k dispozici. Cílit tak můžeme na konkrétní pracovní pozice, geografické charakteristiky, velikost firmy, pracovní obor a další specifika. Reklamy se tím pádem stávají serióznější, ale bohužel také dražší. Pokud jste zvyklí zaplatit na Facebooku za proklik pouhých pár korun, připravte se, že na LinkedInu se vám cena může vyšplhat až na vyšší desítky korun. Nastavovat reklamy by proto měl ideálně někdo, kdo ví, jak na to.

Jak uspět na LinkedInu?

Zaručený recept vám bohužel neprozradíme. Stejně jako v každém oboru podnikání funguje něco jiného, je tomu tak i na LinkedInu. Pár obecných rad jsme si pro vás ale připravili.

  • Zaměřte se na zvučný a chytlavý popis firmy a nastiňte v něm, v čem klientům můžete pomoci a proč jste právě vy výjimeční.
  • Publikujte příspěvky pravidelně, ideálně alespoň jedenkrát týdně, aby na vás fanoušci nezapomněli.
  • Používejte hashtagy, které jsou relevantní pro váš obor. Lidem, kteří je sledují, se pak zobrazí vaše příspěvky s větší pravděpodobností.
  • Nebojte se v příspěvcích prozradit vaše know-how, podělit se o své zkušenosti a dejte kolegům cenná doporučení a užitečné oborové rady.
  • Vyzývejte sledující k akci pomocí tzv. call-to-action frází, jako například „napište nám do komentářů“ nebo „přečtěte si více na webu“.
  • Používejte různé formáty příspěvků od fotografie přes stylovou infografiku až po video a ankety. Aktuálně frčí například carousely, tedy více fotografií za sebou které si uživatel proklikává. 
  • Nebuďte jen seriózní a ukažte i lidskou stránku společnosti. Sdílejte například fotky ze zákulisí vašich náborových procesů nebo teambuildingů.
  • Buďte aktivní a odpovídejte na komentáře u svých příspěvků. Sami komentujte relevantní obsah ostatních.

Závěrečným ale velmi užitečným bodem jsou pak zaměstnanci vaší firmy. Zapojte je do budování firemní komunity a navažte s nimi spojení, sdílejte jejich příspěvky a přitáhněte tak ke své firmě celou jejich síť kontaktů. Kdo ví, třeba se v ní najde alespoň jeden potenciální klient.

Rádi byste do LinkedIn vlaku naskočili, ale nemáte ve firmě nikoho, kdo by se ujal řízení? Obraťte se na nás. Se založením i správou firemní stránky vám rádi pomůžeme. 

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.