Grafické trendy v roce 2021: Jaké novinky nám letošek přinesl?
Svět grafického designu se i letošní rok rozšířil o pár novinek. Některé jeho prvky se v průběhu let příliš nemění, další nové vzniklé trendy ty – již zaběhlé, doplňují.
Ani letos tomu není jinak a my se můžeme společně podívat, jaké zajímavé prvky do seznamu, už zažitých grafických principů, tento rok přinesl.
Jaké trendy v roce 2021 zůstávají z let minulých?
V posledních letech se osvědčilo hned několik trendů, které nabídly možnosti, jak správně zaujmout potenciálního klienta. Není tedy překvapením, že tyto trendy můžeme zaznamenávat v online prostředí a designu i letos. Jsou jimi například “bold colours” či “flat design”.
Hlavním principem stylu bold colours je zaměřit se na pár pestrých barev, které budou dominovat designu vaší značky. Tento styl můžeme často zaznamenat u značek spojených s volným časem a zábavou, jako jsou například Netflix a Coca-Cola.
Dalším trendem, který s námi nadále setrvává, je flat design. Představuje jeden z nejlepších nástrojů, jak odkomunikovat složité či zdlouhavé firemní informace veřejnosti. Nejvíce jsme mohli zaznamenat rozšíření tohoto stylu v posledních dvou letech. Firmy jako Facebook nebo Twitter přestaly preferovat bannery v podobě fotografií a a na jejich místo nastoupil výhradně flat design. A to zejména pro jeho jednoduchou a vkusnou informativní sílu.
Jaké trendy frčely v influencer marketingu v roce minulém? O tom jsem též psali! Mrkněte. 🙂
A co za nové trendy tedy přinesl rok 2021?
3D grafický design
Tento styl se zde sice objevil už v roce 2020, nicméně jeho síla se začala nejvíce projevovat právě v roce letošním. 3D grafika už se dávno netouží jen napodobovat realitu, ale hledá si své nové designové proudy. Inspiraci nachází v ilustraci, animaci a dalších odvětvích. V roce 2021 se do popředí dostávají pastelové barvy a textury napodobující plastelínu. Důraz se klade hlavně na hravost a autorovu fantazii. Tomuto trendu navíc nahrává i skutečnost, že je software pro vytváření 3D elementů čím dál dostupnější. Je tedy na pováženou, zda nezařadit 3D modely i do vaší prezentace.
Zlatá, stříbrná a lesk jako blesk
Barevné spektrum je přece jen omezené, na trhu se tudíž objevují stále dokola stejné barvy. Zdálo se tedy zřejmě jako dobrý nápad zvážit, zda by paleta barev v oblasti designu nepotřebovala osvěžit něčím více nevšedním, jako je například stříbrná nebo zlatá barva.
Nic totiž nedodá vašemu designu větší punc luxusu než barvy drahých kovů! Je jedno, v jaké formě zlatou či stříbrnou barvu použijete, můžete se zaměřit na využití jednoduchých zlatých a stříbrných prvků, textur, nebo snad na spojení zlaté či stříbrné se zmiňovanou 3D grafikou!
2D modely a Retro
Trendy se opakují, vracejí a různě se spolu mísí. Proto jsme mohli zaznamenat, že se flat design dal dohromady například s retro barvami a texturami. Tento trend staví především na odlehčenosti a hodí se tak pro značky, které chtějí působit hravě.
2D model se, jak se ukázalo, skvěle hodí například i pro ikonky, které jsou snadným nástrojem, jak ukázat věci jednoduše bez zdlouhavých popisů a přináší daným ikonkám i jisté oživení. Důležitým faktorem jejich úspěchu může být i fakt, že takové ikonky snadno přizpůsobíte svým potřebám. Je jedno, jestli se zaměříte na plně barevné, nebo jen v lince. Mít vlastní sadu ikonek se rozhodně vyplatí, získáte tak jistou konzistentnost vzhledu, která se cení.
Závěrem…
Trendy se mění, přicházejí nové, recyklují se staré… Je důležité trendy sledovat a přizpůsobovat se jim, ale zároveň nezapomínat být konzistentní ve vzhledu, který souzní s vaším podnikáním. Není tedy účelem měnit design značky podle aktuálních trendů, ale nechat se jimi inspirovat a upravit je svému podnikání na míru.
Tápete? Chcete se poradit? Nebo třeba jen nemáte čas vše sledovat…? Nevadí! Jsme tu pro vás!
Pojďme na to!