Jak jsme našemu klientovi nastartovali obraty během 3 týdnů! | Grapefruit

Jak jsme našemu klientovi nastartovali obraty během 3 týdnů!

calendar 21. června 2021

Jedním z našich velmi úspěšných klientů je mladý startup e-apple.cz, kterému jsme během pouhých pár týdnů vytvořili kompletní online prezentaci na míru. Ta vyústila v raketový start prodeje. A za další tři měsíce už klient slavil nárůst tržeb o 212%! 

Nová firma na trhu mobilních telefonů

Firma e-apple.cz se věnuje prodeji repasovaných a zánovních telefonů iPhone a různého příslušenství značky Apple.

Na první pohled se může zdát, že v takto konkurenčním prostředí nebude snadné uspět. Což ale nebyl případ našeho klienta! Už nyní převyšuje poptávka po repasovaných telefonech všechna očekávání.

Martin Barák, který za celým projektem stojí nás oslovil na podzim roku 2020. V tu dobu neměl žádný firemní profil na sociálních sítích ani internetové stránky. 

Jeho přáním bylo dostat kvalitní telefony Apple k více lidem, mít propracovaný web a nabídnou zákazníkům příjemný zážitek z nákupu prověřeného, repasovaného telefonu.

Po důkladné analýze jsme klientovi doporučili vytvoření kvalitní webové prezentace, která bude přímo spojená s e-shopem. Také jsme vysvětlili, proč je důležité věnovat se PPC reklamám a jaké výhody přinese profil na sociálních sítích, který umožní blízký kontakt s fanoušky mobilních telefonů. 

Klient s naším návrhem souhlasil a jak jsme předpokládali, tato trojkombinace se ukázala jako vynikající řešení!

Značka e-apple.cz se nese v moderním, minimalistickém duchu a ve stejném stylu měl vzniknout i zmíněný web s eshopem. Náš tým programátorů připravil pro klienta první návrh stránek, ze kterého jsme se odrazili a dále ladili veškeré detaily ke klientově spokojenosti, ale také k vytvoření příjemného prostředí pro zákazníky. 

Stránky www.e-apple.cz jsou stylové, poskytují veškeré potřebné informace a umožňují pohodlné objednání produktů, které e-apple.cz nabízí.

Pro klienta bylo velmi důležité využít předvánočního období k propagaci produktů. Námi navrhovaná řešení jsme tedy začali bez váhání realizovat a vše jsme přivedli k životu ve velmi krátkém čase.

Web který podtrhne vaše podnikání

Vývoj první verze e-shopu, který vytvořil náš CEO Pavel spolu s kolegou Janem, trval cca 14 dní a pracovali jsme s rozpočtem 9900 Kč bez DPH.

Bylo velmi důležité stihnout vše v předvánočním čase.

V dalším kroku jsme pracovali na dalším rozšíření webu a e-shopu a věnovali se vyladění všech detailů. Druhá fáze pracovala s rozpočtem 8 500 Kč bez DPH.

Zpětná vazba od zákazníků e-shopu nás přiváděla na další nápady a mohl tak vzniknout opravdu kvalitní web, který nakupujícím zprostředkuje příjemný zážitek – přesně tak jak si klient přál. 

Ukazatelem úspěchu webových stránek a e-shopu pro nás byla především rostoucí návštěvnost, spolu s rostoucím počtem konverzí, které jednotliví zákazníci uskutečnili. 

Kde jsme se při tvorbě webu vymáčkli na maximum?

Chcete vědět, jakou práci už máme za sebou? Mrkněte na naše reference!

Přečíst si reference

PPC jako nejlepší volba

PPC kampaně si vzal na starost Tomáš, který důkladně zanalyzoval celý trh mobilních telefonů a na základě tohoto průzkumu stanovil vhodnou strategii kampaní. 

Naším cílem je, abychom udrželi PNO (tedy podíl nákladů na obratu) kolem 10%, což se nám velmi dobře daří a pohybujeme se v rozmezí 8% – 11%.

Vývoj PNO byl následující: prosinec 14%, leden 8%, únor 11%. březen 10%

V kampaních cílíme na tyto skupiny:

  1. noví uživatelé – naším cílem je oslovit a přivést na web co nejvíce nových návštěvníků, za co nejnižší cenu za návštěvu
  2. remarketingové kampaně
  3. vracející se nakupující

Hned na začátku tvorby PPC kampaní pro nás bylo důležité zaměřit se na kampaně ve vyhledávání a rovněž na různé srovnávače zboží. 

Postupné doladění webových stránek mělo, kromě uživatelské přívětivosti, za cíl také zvýšení počtu konverzí. Tento nárůst se projevil velmi rychle a klient tak dále pracoval na rozšíření nabídky e-shopu. 

Při PPC kampaních je podstatná také částka, kterou do nich chceme investovat. Firma e-apple se rozhodla pro následující rozpočet: prosinec 10 000/měsíc, leden 11 000/měsíc, v únor jsme rozpočet snížili na 7 000/měsíc a v březnu jsme naopak navýšili a dostali se dostali až na 17 000/měsíc.

Vývoj PPC kampaní je uspokojivý, protože jak návštěvnost webu, 

tak tržby postupně rostou. 

A to vše při udržení PNO kolem 10%. Vidíme tedy, že jsme strategii zvolili správně. 

I přesto je ale potřeba neustále pracovat na vylepšení kampaní, nabídky e-shopu a také flexibilně pracovat s rozpočtem, který se pro kampaně alokuje. Jen tak si může klient udržet stabilní růst a oslovovat široké spektrum svých zákazníků. 

Buďte v neustálém kontaktu s fanoušky prostřednictvím FB

Při volbě sociálních sítí, jsme se rozhodli pro tu nejoblíbenější, tedy pro Facebook. Výhodou Facebooku je opravdu široké publikum, které zde rádo tráví volný čas. Vynikající je také bohatá nabídka formátů pro prezentaci příspěvků a cenově příznivé reklamní kampaně, kde i za nižší částku můžete oslovit velké množství lidí. 

Vytvořili jsme pro klienta stránku, která odráží vizuální jednoduchost a kvalitu e-apple.cz. 

O správu FB stránky se klientovi od začátku stará Anna, která tak může být neustále v kontaktu s fanoušky a zveřejňovat zajímavé novinky, jež náš klient umístil na e-shop, nebo které připravuje.

Mobilní telefony jsou velmi důležitou součástí životů nás všech, proto spolu s klientem dbáme na to, abychom předávali o telefonech jen ty nejkvalitnější informace z ověřených zdrojů. 

Druhou stranou mince péče o zákazníka a kvalitního produktu je nárůst zájmu ze strany fanoušků i rostoucí počet nakupujících zákazníků. A čísla zde mluví sama za sebe!

Repasované telefony slaví úspěch!

Návštěvnost webových stránek čítala v prosinci 2020, kdy jsme vše spustili, 3582 lidí. V březnu 2021 už má web 9058 nadšených návštěvníků. Během takto krátké doby e-apple.cz v návštěvnosti webových stránek zaznamenal nárůst o více než 250%! Víme, že repasované telefony jsou velmi populární a osloví zákazníky svou kvalitou a atraktivní cenou.

Ani Facebookové stránky se nenechají ve své aktivitě zahanbit. Zde jsme v prosinci 2020 získali 75 nových fanoušků. Byli to první fanoušci čerstvě založené stránky. Do března 2021 se počet fanoušků rozrostl na 486! Zaznamenali jsme tedy nárůst o téměř 650% což je báječné, vezmeme-li v potaz, že do reklamy, která má přilákat nové fanoušky, věnujeme měsíčně poměrně malou částku peněz, která se v průměru pohybuje mezi 400 – 500 Kč. 

A samozřejmě ta nejdůležitější otázka na závěr, jak se tedy vyvíjeli klientovi tržby? 

Odpověď zní: skvěle!

V prosinci 2020, který jsme považovali za nejdůležitější měsíc a snažili jsme se využít předvánočního období, klientovi tržby překročily částku 74 000 Kč. Když vezmeme v potaz, že celková investice do tvorby webu, FB stránky, nastavení PPC kampaní včetně kompletní správy a rozpočtu na reklamu byla cca 46 000 Kč s DPH, klientovi se jeho náklady obratem vrátily!

Skvělý start, co říkáte?

Březnové tržby klienta však dosáhly téměř 157 000 Kč! Což jen svědčí o kvalitě nabízených produktů a vynikající zákaznické péči. Celkem jsme tedy během tohoto krátkého období zaznamenali nárůst tržeb ve výši 212%.

Plnou parou vpřed!

I v dalších měsících se chystáme pracovat s podobnou strategií jako doposud.

Zároveň však chceme více využívat i recenze spokojených zákazníků, které nám z Facebooku i Googlu přicházejí. 

Na webu se klient chystá zavést novou sekci, která se bude zaměřovat na zajímavé články ze světa Apple, mobilních telefonů a chytrých technologií. 

A dalším zajímavým prvkem, kterých bychom v budoucnu rádi zařadili, je spolupráce s influencery. 

Myslíme si, že tento startupový projekt má velký potenciál a jsme rádi, že můžeme být jeho součástí. 

Chcete abychom pomohli rozhýbat i vaši online prezentaci a pomohli vám zvýšit zisky, nebo rozšířit povědomí o vaší značce? 

Tak už na nic nečekejte a obraťte se na Grapefruit.cz!

Dáme vašemu podnikání tu správnou šťávu 🙂

Pojďme na to!

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.