Jak na Business Manager? I. část | Grapefruit

Jak na Business Manager? I. část

calendar 31. ledna 2020

Pouštíte-li se do správy firemní facebookové stránky, jistě o nástroji zvaném Business Manager neslyšíte poprvé. V prvním dílu ze série článků o Business manageru vám přiblížíme, jak nástroj funguje, jaké jsou jeho hlavní přednosti a také vám poradíme, jak si založit účet a nastavit vše potřebné.   

O tom, že Business Manager je nepostradatelným nástrojem pro propagaci, jsme vám psali už v článku Jak se stát správcem sociálních sítí. Tímto se tedy vracíme k našemu slibu a koukneme na něj trochu víc zblízka

Co je to Business manager a jak funguje?

Business manager (zkráceně BM) je profesionální nástroj, který slouží ke správě facebookových účtů a účtů pro inzerci. Budete mít díky němu přehled o obsahu na vašich stránkách, stavu spuštěných reklam a reklamních účtech. Zjednodušeně vám tedy pomůže s kompletní organizací, správnou firemního profilu a veškerých reklam.

Kdy se Business Manager stává nutností?

Před 6 lety, kdy nástroj vznikl, se nesetkal u marketéru s příliš velkým nadšením. Postupem času, a především díky dalšímu vývoji, se stal téměř nepostradatelnou součástí marketingového toolu všech velkých firem i menších podnikatelů. 

Firmy se k jeho používání obvykle uchylují ve chvíli, kdy si již nevystačí s běžným „boostováním“ vytvořených příspěvků a chtějí začít tvořit cílenou reklamu sofistikovanějším způsobem. Dalším důvodem k založení účtu v Business Manageru bývá potřeba zapojit do správy účtů a stránek více lidí, nutnost využívání katalogu produktů pro tvorbu dynamického remarketingu, využívání Facebook pixelu aj.

My jednoznačně doporučujeme založit účet v BM rovnou při zakládání firemní stránky na Facebooku a ihned využívat všech výhod, které BM nabízí. Jaké jsou ty nejdůležitější? 

Hlavní výhody Business Manageru

Výhod používání tohoto pokročilého nástroje od Facebooku, oproti běžné správě účtu, lze najít opravdu celou řadu. Kromě toho, že máte všechno potřebné pro propagaci přehledně na jednom místě, vás o jeho nesporných výhodách jistě přesvědčí i následující fakta. A platná jsou pro všechny — ať už se jedná o velkou firmu, agenturu nebo jednotlivce, který se chce naplno vrhnout do propagace svého produktu či služby. 

  1. Oddělení soukromého účtu od firemního — vaši kolegové neuvidí nic z vašeho soukromého účtu. 
  2. Snadná kontrola nad veškerými právy — jednoduché přidávání zaměstnanců/kolegů prostřednictvím e-mailu (není nutné mít daného člověka v přátelích) a nastavení různých úrovní práv pro správu účtů. 
  3. Detailní přehled o všech kampaních — aktuálně probíhajících i ukončených.
  4. Snadné připojení agentur — předání přístupu spolupracující agentuře, která si poté veškerou práci řeší v rámci svého účtu. Případné odebrání je rovněž otázkou několika kliknutí. 
  5. Tvorba pokročilých reklamních kampaní — pouze prostřednictvím BM lze pracovat s dynamickým remarketingem (tvorba katalogů s kompletním sortimentem zboží a jeho propagace lidem, které dříve dané zboží zaujalo na vašem webu), Facebook pixelem (můžete díky němu sledovat nákupní chování svých zákazníků) aj.
  6. Rozšířené možnosti při nastavování a správě reklam – využití Creator studia pro plánování a tvorbu příspěvků, verifikace domény a možnost nastavovat obrázky v rámci příspěvků aj.
  7. Připojení Instagramu — tvořit reklamy s přesnějším cílením je možné v Business Manageru i pro tuto populární sociální síť.   

Založení účtu v Business Manageru krok za krokem

V následujících řádcích vám ukážeme, jak si založit účet v Bussiness Manageru a také, jak provést základní nastavení. Uvidíte, že se není čeho bát a zvládne to úplně každý. 

Bez čeho se neobejdete?

  1. Osobního FB (včetně přístupů) účtu správce dané facebookové stránky
  2. Osobního FB účtu člověka (včetně přístupů), který bude hlavním majitelem účtu (pokud tvoříte pro někoho jiného)
  3. E-mailů osob, kteří budou na správě spolupracovat
  4. Platební karty s možností online platby
  5. Fakturačních údajů firmy/podnikatele

Vytvoření účtu

V prvním kroku přejděte na tento odkaz a klikněte na „Vytvořit firmu“. Poté, co vyplníte nutné údaje v podobě názvu firmy, jména, e-mailu, podrobností o vaší firmě a účelu použití, byste se měli dostat na rozhraní, které vidíte na obrázku. Facebook ho velmi často mění, proto nepropadejde panice, pokud to vaše vypadá trochu jinak.

Přidání/vytvoření stránky

Ve stejném rozhraní poté vyberte „Přidat stránku“. Pokud stránku, kterou chcete pomocí Business Manageru spravovat, již vlastníte, není nic jednoduššího než zvolit možnost „Vybrat stránku“ a vyplnit její URL

Pokud stránku budete teprve zakládat, zvolíte možnost „Vytvořit stránku“ a vyberete nejprve její kategorii a poté vyplníte potřebné údaje. Není potřeba mít žádné obavy, Facebook vás opravdu bez problémů navede a nenechá vás odejít, dokud nevyplníte všechny potřebné údaje

Poslední možností je přidat stránku někoho jiného, kdy prostřednictvím této funkce požádáte správce dané stránky o přístup. 

Přidání/vytvoření účtů pro reklamu

Postup je velmi podobný jako při přiřazování stránky. Vrátíte se do úvodního rozhraní a zvolíte možnost „Přidat účet pro reklamu“. 

V případě již existujícího účtu pouze vyplníte potřebné ID, pokud tvoříte nový účet pro reklamu, je potřeba pečlivě vyplnit jeho název, časové pásmo a měnu. V dalším kroku je nutné si jako majitel účtu přiřadit skrze zaškrtnutí všech políček potřebná oprávnění

Nastavení fakturačních a platebních údajů

Po přiřazení či vytvoření účtu pro reklamu je potřeba vyplnit platební údaje. Klikněte proto na tento odkaz a vyplňte požadované údaje. Způsob platby vyberete v „Nastavení“ => „Nastavení plateb“ => „Přidat způsob platby“, kde zvolíte způsob platby a vyplníte platební údaje. Zároveň si tady rovnou nastavíte, že budete účet využívat pro reklamní účely.

Udělení přístupu dalším lidem

I v případě, že chcete přístup udělit vašim kolegům či zaměstnancům, postupujete obdobně jako při přidávání účtu či stránky. Opět se vrátíte na úvodní nastavení a vyberte poslední možnost „Přiřadit lidi“. Do kolonky napíšete příslušné e-mailové adresy a rovnou těmto adresám přiřadíte vhodné úrovně přístupů u daných položek. 

V další části nastavíte dle svého uvážení příslušná oprávnění — tedy s čím mohou dané osoby ve vašem účtu nakládat. 

Pokud chcete přidat partnery, například v podobě externí agentury, která se vám o reklamy bude starat, udělejte tak přes tlačítko „Nastavení firmy“ a poté „Přidat partnera“. Partnera smí přiřazovat pouze správce a daný partner musí mít svůj vlastní Business Manager, abyste oba účty mohli propojit pomocí jeho firemního ID, které v dalším kroku vyplníte. Zároveň novému partnerovi přiřadíte požadovanou roli.

Propojení Instagramu

Jak jsme již uvedli, další možností, jak využívat naplno potenciálu Business Manageru, je propojit ho s vaším firemním Instagramem. Uděláte to opět velmi jednoduše. V hlavním menu „Nastavení firmy“ přejdete na „Účty“ => „Instagramové účty“ a poté připojíte svůj účet pomocí přihlašovacích údajů. V sekci „Přidat položky“ rovnou propojíte svůj Instagram s účtem pro reklamu.

Doufáme, že vám návod dobře poslouží a využijete ho k založení a prvotnímu seznámení s Business Managerem. Ač se tento nástroj možná na první pohled zdá poměrně složitý, uvidíte, že je velmi intuitivní. Výhodou je také skvěle zpracovaná nápověda přímo od Facebooku, kde najdete další tipy a spoustu detailních návodů, jak Bussiness Manager používat. Co nevidět se můžete se těšit i na další pokračování, ve kterém vám opět popíšeme nastavení a poradíme, jak na práci s pokročilejšími funkcemi tohoto skvělého nástroje.

Pokud byste potřebovali s něčím poradit, nebo nám rovnou chtěli starosti o vaše sociální sítě a tvorbu kampaní přenechat, neváhejte se nám ozvat.