Jak na Business Manager? I. část

calendar 8. března 2023

Pouštíte-li se do správy firemní facebookové stránky, jistě o nástroji zvaném Meta Business Manager neslyšíte poprvé. V prvním díle vám přiblížíme, jak nástroj funguje, jaké jsou jeho hlavní přednosti a také vám poradíme, jak si založit účet a nastavit vše potřebné.   

O tom, že Meta Business Manager je nepostradatelným nástrojem pro propagaci, jsme vám psali už v článku Jak se stát správcem sociálních sítí. Tímto se tedy vracíme k našemu slibu a koukneme na něj trochu víc zblízka. 

Co je to Meta Business Manager a jak funguje?

Meta Business Manager (zkráceně BM) je profesionální nástroj, který slouží ke správě facebookových a instagramových účtů, účtů pro inzerci a dalších firemních položek. Funguje v součinnosti s Meta Business Suite, který vám umožňuje na jednom místě kontrolovat veškerou aktivitu na Facebooku a Instagramu, a Meta Správcem reklam. Ten pak slouží jako inzertní nástroj pro pokročilé reklamy. Díky BM tak budete mít přehled nejen o obsahu na vašich stránkách, ale také o stavu spuštěných reklam a o vašich sledujících. Zjednodušeně řečeno vám Business Manager pomůže s kompletní organizací vašeho prostředí Meta.

Kdy se Business Manager stává nutností?

Když nástroj vznikal, nesetkal se u marketéru s příliš velkým nadšením. Postupem času, a především díky dalšímu vývoji, se stal téměř nepostradatelnou součástí marketingového toolu všech velkých firem i menších podnikatelů. 

Firmy se k jeho používání obvykle uchylují ve chvíli, kdy to začínají se svými profily na sociálních sítích myslet vážně a chtějí začít tvořit cílenou reklamu se smysluplnými výsledky. Dalším důvodem k založení účtu v BM bývá potřeba zapojit do správy účtů a stránek více lidí, nutnost využívání katalogu produktů pro tvorbu dynamického remarketingu, využívání Facebook pixelu a jiné.

My jednoznačně doporučujeme založit účet v BM společně se zakládáním firemní stránky na Facebooku a ihned začít využívat všech výhod, které nabízí. Jaké jsou ty nejdůležitější? 

Hlavní výhody Business Manageru

Výhod používání tohoto pokročilého nástroje od společnosti Meta, oproti běžné správě účtu, lze najít opravdu celou řadu. Kromě toho, že máte vše potřebné pro propagaci přehledně na jednom místě, vás o jeho nesporných výhodách jistě přesvědčí i následující fakta. A platná jsou pro všechny — ať už se jedná o velkou firmu, agenturu nebo jednotlivce, který se chce naplno vrhnout do propagace svého produktu či služby. 

  1. Oddělení soukromého účtu od firemního — vaši kolegové neuvidí nic z vašeho soukromého účtu. 
  2. Snadná kontrola nad veškerými právy — jednoduché přidávání zaměstnanců/kolegů prostřednictvím e-mailu (není nutné mít daného člověka v přátelích) a možnost nastavit různé úrovně práv pro správu různých účtů. 
  3. Detailní přehled o všech kampaních — aktuálně probíhajících i ukončených.
  4. Snadné připojení agentur — předání přístupu spolupracující agentuře, která si poté veškerou práci řeší v rámci svého účtu. Případné odebrání je rovněž otázkou několika kliknutí. 
  5. Tvorba pokročilých reklamních kampaní — pouze prostřednictvím BM lze pracovat s dynamickým remarketingem (tvorba katalogů s kompletním sortimentem zboží a jeho propagace lidem, které dříve dané zboží zaujalo na vašem webu), Facebook pixelem (můžete díky němu sledovat nákupní chování svých zákazníků) a jiné.
  6. Rozšířené možnosti při nastavování a správě reklam – podnástroj Business Suite můžete dnes použít i pro plánování a tvorbu příspěvků, verifikaci domény, komunikaci se sledujícími a jiné.
  7. Připojení Instagramu — veškeré funkce Business Suite je možné využít i pro tuto populární platformu.

Založení účtu v Business Manageru krok za krokem

V následujících řádcích vám ukážeme, jak si založit účet v Bussiness Manageru a také, jak provést základní nastavení. Uvidíte, že se není čeho bát a zvládne to úplně každý. 

Bez čeho se neobejdete?

  1. Osobního FB (včetně přístupů) účtu správce dané facebookové stránky
  2. Osobního FB účtu člověka (včetně přístupů), který bude hlavním majitelem účtu (pokud tvoříte pro někoho jiného)
  3. E-mailů osob, které budou na správě spolupracovat
  4. Platební karty s možností online platby
  5. Fakturačních údajů firmy/podnikatele

Vytvoření účtu

V prvním kroku přejděte na tento odkaz a klikněte na Vytvořit firmu. Poté, co vyplníte nutné údaje v podobě názvu firmy, vašeho jména a e-mailu, se vás BS zeptá, které položky chcete k firemnímu účtu připojit. Pokud již máte vytvořenou facebookovou stránku a jste jejím správcem, rovnou ji přidejte. Pokud stránku prozatím vytvořenou nemáte, tento krok přeskočte. Dále můžete přidat do firemního účtu své kolegy či opět krok přeskočit, až se dostanete k tlačítku Potvrdit. Pak již jen stačí potvrdit e-mail, který vám dorazil a můžeme začít s nastavováním.

Přidání/vytvoření stránky

Ve stejném rozhraní klikněte v levém sloupci dole na Nastavení, vyberte záložku Firemní položky a tlačítko Přidat položky. Pokud facebookovou stránku (nebo instagramový účet), který chcete pomocí Business Manageru spravovat, již vlastníte, není nic jednoduššího než zvolit možnost Zaregistrovat stávající facebookovou stránku a vyplnit její URL nebo název. 

Pokud stránku budete teprve zakládat, zvolíte možnost Vytvořit stránku, napíšete její název, vyberete kategorii a sepíšete krátký popis. Není potřeba mít žádné obavy, Facebook vás opravdu bez problémů navede a nenechá vás odejít, dokud nevyplníte všechny potřebné údaje. 

Poslední možností je přidat stránku někoho jiného, kdy prostřednictvím této funkce požádáte správce dané stránky o přístup. 

Nyní si ukážeme, co vše nabízí rozhraní Nastavení firmy, do kterého se dostanete proklikem z Meta Business Suite. V Nastavení firmy můžete stejně tak přidávat lidi, účty, katalogy, FB pixely a reklamní účty, a proto je vždy dobré zkontrolovat, že to co jste nastavili v Business Suite, se propsalo i do Nastavení firmy a naopak.

V Nastavení firmy vyplňte v záložce Informace o firmě vše potřebné a nastavte podmínku dvoufázového ověření pro všechny osobní účty, které mají přístup k vašemu firemnímu účtu.

Přidání/vytvoření účtů pro reklamu

Jak jsme již zmiňovali, účet pro reklamu můžete vytvořit na dvou místech. Abychom vám usnadnili práci, zůstaneme i nadále v rozhraní Nastavení firmy a přejdeme do záložky Účty => Účty pro reklamu. Klikněte na Přidat a v případě již existujícího účtu pouze vyplňte potřebné ID. Pokud tvoříte nový účet pro reklamu, je potřeba pečlivě vyplnit jeho název, časové pásmo a měnu. V dalším kroku je nutné si jako majitel účtu přiřadit skrze zaškrtnutí všech políček potřebná oprávnění. 

Nastavení fakturačních a platebních údajů

Po přiřazení či vytvoření účtu pro reklamu je potřeba vyplnit platební údaje. Klikněte proto na tento odkaz, následně na Otevřít nastavení platebPřidat způsob platby. Zvolte kreditní/debetní karta nebo PayPal a klikněte na další. V případě, že jste zvolili platební nebo debetní kartu, vyplňte poté platební údaje a dejte uložit. Při nastavování platební karty bude s největší pravděpodobností potřeba kartu potvrdit (např. v aplikaci vaší banky), tudíž buďte s majitelem karty během jejího nastavování v kontaktu.

Zároveň si zde nezapomeňte rovnou vyplnit i fakturační údaje v sekci Informace o firmě. V případě zájmu si můžete nastavit také limit pro platbu (částku, při které vám Meta zašle fakturu k zaplacení) a měsíční limit na reklamu. Ten však nedoporučujeme nastavovat, jelikož se vám při jeho dosažení vypnou všechny spuštěné reklamy. Maximální výdaje na reklamy proto nastavujte raději přímo u reklamních kampaní, viz Jak na placenou propagaci na Facebooku.

Udělení přístupu dalším lidem

Udělit přístup vašim kolegům či zaměstnancům můžete opět ve dvou prostředích – v nastavení Meta Business Suite či v Nastavení firmy. V Meta Business Suite klikněte v levém sloupci dole na Nastavení => Lidé => Přidat lidi. Zde pak zadejte e-mailovou adresu toho, koho chcete přidat a přiřaďte mu na jednotlivých úrovních vhodné přístupy u položek (stránky, účet pro reklamu, FB pixel atd.).

Případně se pak můžete z Nastavení v Meta Business Suite prokliknout zpět do Nastavení firmy, kde pak v levém sloupci klikněte na Lidé a modré tlačítko Přidat. Zadejte e-mailovou adresu a vyberte, zdali chcete udělit přístup správce nebo zaměstnance a udělte mu vhodné přístupy k položkám. Toto nastavení se dá později změnit.

Přidáním nového uživatele se na jeho e-mail odešle pozvánka, kterou musí kolega přijmout. Po jeho přijetí nezapomeňte v obou těchto rozhraních opět zkontrolovat, že se udělení přístupu podařilo, a to ke všem žádoucím položkám.

Pokud chcete přidat partnery například v podobě externí agentury, která se vám o reklamy bude starat, udělejte tak přes záložku Partneři. Partnera smí přiřazovat pouze správce a daný partner musí mít svůj vlastní Business Manager, abyste oba účty mohli propojit pomocí jeho firemního ID, které v dalším kroku vyplníte. Zároveň novému partnerovi přiřadíte požadovanou roli.

Propojení Instagramu

Jak jsme již uvedli, další možností, jak využívat naplno potenciálu Business Manageru, je propojit ho s vaším firemním Instagramem. Uděláte to opět velmi jednoduše. V hlavním menu Nastavení firmy přejdete na Účty => Instagramové účty, a poté připojíte svůj účet pomocí přihlašovacích údajů. V sekci Přidat lidi/položky propojíte svůj Instagram s účtem pro reklamu a dalšími uživateli, kteří jsou součástí vašeho Business Manageru.

Doufáme, že vám návod dobře poslouží a využijete ho k založení a prvotnímu seznámení s Business Managerem. Ač se tento nástroj možná na první pohled zdá poměrně složitý, uvidíte, že je velmi intuitivní. Výhodou je také skvěle zpracovaná nápověda přímo od Mety, kde najdete další tipy a spoustu detailních návodů, jak Bussiness Manager používat.

Pokud vás tento nástroj zajímá více do hloubky, nenechte si ujít ani další pokračování o Business Manageru, ve kterém vám poradíme, jak na práci s pokročilejšími funkcemi.

Pokud byste potřebovali s něčím poradit, nebo nám rovnou chtěli starost o vaše sociální sítě a tvorbu kampaní přenechat, neváhejte se nám ozvat.

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.