Jak na Business manager? II. část | Grapefruit

Jak na Business manager? II. část

calendar 28. února 2020

V první části naší série o Business Manageru jsme vám popsali hlavní benefity tohoto nástroje a názorně ukázali, jak si jej snadno založit a provést základní nastavení

V dnešním pokračování se ve stručnosti podíváme na rozšířenější funkce, které vám pomohou naplno využívat jeho reklamní potenciál. 

Připojení Facebook pixelu

Facebook pixel je kód, který po nasazení na váš web dokáže měřit konverze a celkově sledovat chování návštěvníků na vašem webu a využívat tato data pro účely reklam. Můžete díky němu vytvářet kampaně s přesnějším cílením, je nezbytný pro efektivní remarketing a dynamické reklamy. Jak tedy vygenerovat Facebook pixel v Business Manageru (zkráceně „BM“)?

V hlavní rozhraní BM vyberte „Nastavení firmy“ => „Zdroje dat“ => Pixely => „Přidat“. V této chvíli uvidíte níže uvedené rozhraní, kde vyplníte požadovaný název.

Jak na Business Manager

Pak už zbývá jenom kód  přidat na váš web. V případě, že váš web běží na WordPressu nebo Shoptetu, můžete využít hezky zpracovaných nápověd. I většina ostatních platforem je na připojení pixelu předpřipravená, proto by implementace neměla být problém.

Pokud je pro vás kódování ještě méně probádanou oblastí než samotný BM, je vhodné kontaktovat vašeho kodéra či programátora, který se o správnou implementaci postará. Možnost poslat instrukce kompetentním osobám nabízí i sám Facebook ihned po vytvoření pixelu. 

Jak na Business Manager

Vytvoření katalogu produktů

Prostřednictvím katalogu můžete importovat produkty z vašeho e-shopu na Facebook stránku a následně je prostřednictvím reklamy propagovat. Propojení katalogu produktů a dynamických reklam tedy umožňuje cílit reklamu na konkrétní lidi, kteří projevili zájem o určité produkty na vašem e-shopu (např. si je prohlíželi, vložili do košíku atd.). Díky této funkcionalitě můžete rovněž označovat produkty na vaší firemní facebookové stránce a po propojení BM s Instagramem rovnou i zde.

Katalogy nastavíte následovně. V rámci „Nastavení firmy“ zvolíte „Zdroj dat“ => „Katalogy“ => „Přidat“. Poté vyberete možnost „Vytvořte nový katalog“, vyplníte jeho název a typ produktů, které bude katalog obsahovat. V dalším kroku jej můžete přiřadit spolupracovníkům nebo tento krok přeskočit. Následně je pro správné cílení nutné přiřadit váš Facebook pixel. Inventář produktů poté může nahrát sami ručně (ve formátu CSV, TSV či XML), pomocí obchodní platformy, na které běží váš e-shop nebo prostřednicvtím Facebook pixelu. 

Jak na Business Manager

Nastavení okruhu uživatelů 

Okruhy uživatelů jsou klíčovým prvkem mnoha kampaní. Díky nainstalovanému Facebook pixelu můžete vytvořit okruhy uživatelů, kteří v určitém časovém období navštívili vaše webové stránky, konkrétní produkt na vašich stránkách nebo třeba opustili nákupní košík. Můžete se zaměřit také na všechny uživatele, kteří projevili zájem o vaši firemní stránku na Facebooku nebo Instagramu, zareagovali na vámi pořádanou událost nebo vytvořit podobný okruh uživatelů – tzn. oslovit podobné lidi, kteří dali lajk vaší stránce nebo nakoupili ve vašem e-shopu. 

Okruhy nastavíte přes hlavní rozhraní BM => „Okruhy uživatelů“ => „Vytvořit vlastní nebo podobný okruh uživatelů“ a zde již vyberete zaměření podle svých marketingových potřeb.

Jak na Business Manager
Jak na Business Manager

Facebook Business Manager je opravdu špičkový nástroj pro online marketing a umět s ním pracovat se v dnešní době, minimálně pro firmy a e-shopy, rovná téměř nutnosti. Doufáme proto, že vám naše články pomohly se v něm zorientovat a ukázaly několik možností a funkcionalit, které nabízí pro placenou inzerci.

Pokud si na Business Manager přece jenom sami netroufáte, potřebujete poradit s jeho založením či nastavením nebo rovnou využít našich služeb v oblasti placené inzerce či správy sociálních sítí, neváhejte se na nás obrátit. Velmi rádi vám pomůžeme :-). 

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Napište nám a my se vám ozveme.