Jak na předvánoční marketing na sociálních sítích?
Vánoce – to jsou bezesporu nejpopulárnější svátky roku. Je to období, kdy jsou české sociální sítě plné vánočních motivů již začátkem listopadu! Kam kouknete, tam vidíte kapra, stromeček, umělý sníh…. Až tato „vánoční horečka” vypukne, bude už pozdě začít vymýšlet vaši vánoční kampaň. Navíc podzim přináší ještě další marketingově významné svátky a dny, které jsou takovým “warmupem” Štědrého dne a obecně Vánoc. Dokonce poodle studie Retail Computer Solution z Velké Británie 38 % nakupujících začíná s vánočními nákupy dokonce už v říjnu. Proto je právě říjen tím nejlepším měsícem, kdy se na Vánoce a další svátky podzimu připravit!
Vánoční kampaně
Chcete spustit vánoční kampaně na sociálních sítích a říkáte si jak na ně? Tak čtěte dál…
- Navrhněte si konkrétní, ale dosažitelný cíl
Při plánování Vánočních kampaní je potřeba se nejprve zamyslet, co do nich očekáváte? Chcete vyprodat sklad? Vytvořit tématické vánoční balíčky? Či něco jiného?
- Určete si priority
Budou vánoční (a povánoční) kampaně vaším hlavní tématem až do konce roku? Nebo se chcete vedle Vánoc věnovat i dalším svátkům podzimu a podpořit tak své prodeje i jinými akcemi a kampaněmi?
- Určete si časový horizont
Kdy s kampaněmi chcete začít? A stihnete si vše připravit? Budete mít dostatek zboží? A hotovou vánoční grafiku? A kdy kampaně plánujete ukončit? Úderem štědrého dne, nebo vánoční kampaně volně přetransformujete do povánočních slev?
Proč takto přemýšlet? Odpověď je jednoduchá. Vy sami totiž nejlépe znáte specifikum svého podnikání a dlouhodobě zkoumáte, jak se chovají vaší zákazníci. Stojí za to v daném období zintenzivnit svou aktivitu na sociálních sítích jako Facebook, Instagram nebo pracovat nad zvýšením prodejů díky reklamě na portálech google či seznam. Pro cokoliv se rozhodnete, je stále důležité držet se plánu, který jste si vy sami, či s pomocí odborníků, určili.
Před Vánoci nastartujeme vaše sociální sítě tak, abychom společně vymáčkli potenciál nejdůležitějšího období v roce na maximum. Provedeme kompletní refresh vašich profilů. Připravíme pro vás efektivní obsah na sociální sítě a postaráme se o kampaně, které vám zvýší zisk.
Chci nastartovat vánoční kampaňNezapomeňte na sváteční klíčová slova
Během Vánoc je opravdu důležitější než kdy jindy zařadit do svých kampaní tematická klíčová slova. Říkáte si, že to bude složité? Naopak. S Vánoci se to u klíčových slov má tak, že ať už se ve vašem podnikání zaměřujete na cokoliv, vždycky váš sortiment může být „vánoční” a to je to, oč tu před Vánoci běží. Vánoční sada na holení, vánoční poukaz, vánoční balení produktu XY… popuste uzdu své fantazii! 🙂
Black Friday
Je celkem zřejmé, jak je tento den pro obchodníky jak v kamenných obchodech, tak především v e-shopech, důležitý. V českých e-shopech je navýšení prodeje během Black Friady více než zřejmé. Tento svátek se tak stává stále oblíbenějším dnem pro nákupy a povědomí o „Black Friday“ má v České republice dokonce již 93 % lidí.
Black Friday, stejně jako mnoho dalších, je přesně ten podzimní svátek, který můžete velice dobře využít ve svůj prospěch. Využijte Black Friday tak, abyste upoutali pozornost na své podnikání během vánočních marketingových akcí. Myslete na přidanou hodnota ke každému nákupu „černého pátku,” ta vás odliší od ostatních a navíc tak máte šanci přivést zákazníky opět do vašeho obchodu, ideálně právě, o Vánocích.
Jak na to?
- Nabídněte ke každému nákupu dárkový poukaz, platný celý příští rok
- Přidejte do nákupního košíku produkt zdarma
- Zaveďte dny bez poštovného a možnost vrácení zboží zdarma
- Nabídněte zdarma prodlouženou záruku
Black Friday je tak skvělou příležitostí, jak zvýšit své prodeje, zároveň můžete využít získané kontakty z jeho objednávek pro zasílání vánočních akcí.
Co si tedy odnést z řádků výše? Buďte na Vánoce připraveni včas a nezapomeňte, že Vánoční kampaně jdou ruku v ruce i s dalšími marketingově významnými obdobími podzimu. Tak jich neváhejte využít!