Jak rozhýbat obsah na sociálních sítích? Je čas vytvářet videa. | Grapefruit

Jak rozhýbat obsah na sociálních sítích? Je čas vytvářet videa.

calendar 17. března 2022

Videa hýbou marketingovým světem sociálních sítí a už dávno to není žádným tajemstvím. Podle společnosti Wyzowl až 80 % obchodníků tvrdí, že jim video obsah zvýšil prodeje a dokonce až 84 % zákazníků si zboží nebo službu zakoupilo právě po zhlédnutí videa. Pokud tak tento formát ještě není součástí vašeho obsahu, je čas to změnit a říct si, jak na to.

Jaké jsou výhody?

Pohyblivý obsah aktuálně funguje nejlépe s většinou algoritmů sociálních sítí. Pozornost diváka totiž upoutá na delší dobu, čímž prodlouží jeho strávený čas na platformě. A to je přesně to, z čeho mají tvůrci těchto aplikací největší radost. Díky tomu mají videa větší potenciál se objevovat na vrchních příčkách ve výběrech na rozdíl od statických postů. Diváci také dbají na autenticitu firem, které sledují. Právě k přenesejí autentičtějšího obrazu a vytvoření větší důvěry mezi vaší značkou a vašimi zákazníky je video také ideálním nástrojem.

Jaká videa tvořit?

Přesvědčili jsme vás a už víte, že videa chcete tvořit? Výborně! Pojďme si proto zodpovědět další otázku, kterou je, jaký typ videí je pro vás tím nejlepším? Při vytváření marketingové strategie se nad tímhle bodem rozhodně pořádně zamyslete. Možností je totiž spoustu, ale ne všechny mohou být pro váš obor relevantní.

Vzdělávací videa

Ty slouží k předání informací, tipů, triků nebo specifického know-how, které třeba jako firma máte. Vzdělávacím videem může být například průvodce nějakou oblastí nebo oborem, návod jak používat vaše produkty nebo kde najít potřebné informace spojené s vámi nabízenou službou.

Zákulisní videa

Populární formát, který umožní vašim sledujícím nahlédnout pod pokličku fungování vaší společnosti, zjistit více o vašich zaměstnancích či zkrátka nahlédnout do pracovního prostředí, do kterého by se třeba jednoho dne někdo z nich i rád přidal.

Rozhovory

Pokud si sami na mluvení ve videu příliš nevěříte, dobrou variantou pro vás může být rozhovor. Důležité ale je si pozvat hosta, který je nejenom zajímavý, ale který také přinese obohacující informace vašim zákazníkům. Ani ty nezapomeňte do videa zapojit třeba tak, že jim umožníte klást hostům otázky. A jestli již spolupracujete s některými z influencerů, zkuste vyzpovídat i je.

Recenze

Není lepší způsob, jak přesvědčit zákazníka o vaší službě či produktu nežli dobrou recenzí. Místo obyčejného textu či fotografie, zkuste zpracovat recenzi ve formě videa. Natočit můžete jak vaši zákazníci produkt či službu používají a jak jsou s ní spokojení. Pozor ale na zachování potřebné autenticity, abyste nesklouzli k mainstreamovým reklamním sloganům.

Zábavná videa

Všichni víme, že vtipy, trapné situace a roztomilost zvířátek a dětí sledující zkrátka přitahuje. Pozor ale na jednu zásadní věc. Tento typ obsahu nefunguje na každém profilu. Pokud chcete vytvářet zábavná videa, i ta vždycky musí souviset s obsahem, který publikujete běžně. Nabídka vašich služeb a produktů by kromě vtipu tudíž měla být prezentována také s důvtipem.

Videa co mají šťávu

Rozhýbej svůj profil a dostaň se do trendů. Pomůžeme vám nakopnout sociální sítě tak, abychom z nich společně vymáčkli maximum.

Napiš nám

Jaký formát videa a kam s ním?

Typ videa máme, další fází rozhodování je jeho formát a platforma, se kterou je kompatabilní. Ještě předtím ale doporučujeme se zamyslet nad tím, jaká je vaše cílová skupina a které sociální sítě využívá nejvíce. Tomu pak přizpůsobte formát a délku videu.

Facebook

Formát: na šířku i na výšku 

Videa na Facebooku můžete vysílat živě nebo je vkládat přímo na váš profil. Výhodou je také možnost vytvoření sérií, do kterých můžete video obsah přehledně roztřídit. Pro sledování pohyblivých příspěvků pak funguje záložka Facebook WATCH, kde se videa automaticky přehrávají. Po vzoru instagramových Stories, již navíc umožňuje i tato platforma vkládat videa do příběhů, které za 24 hodin zmizí.

Instagram

Formát: primárně na výšku

Instagramu pohyblivý formát doslova kraluje. Krátká videa můžete přidávat například do stories, kde po 24 hodinách zmizí, pokud je neuložíte do některého z výběrů na svém profilu. Další možností jsou i živá vysílání, která můžete zpětně uložit na svůj profil. Delší videa pak lze vkláda přímo do Feedu nebo do Instagram Video, které nahradilo původní IGTV.

Velký boom v posledních měsících ale zažívají především Instagram Reels, což jsou až minutová videa natáčená na výšku, ke kterým již lze podobně jako u Stories využít také různé filtry a samolepky.

Tik Tok

Formát: na výšku

Instagramu pohyblivý formát doslova kraluje. Krátká videa můžete přidávat například do stories, kde po Krátká videa se stala hitem především díky sociální síti Tik Tok. Na té lze vytvořit podobně jako na Instagramu videa v portrétovém formátu v nejčastější délce 15 sekund.

Pár tipů na závěr

U videí obzvlášť na Tik Toku a Instagramu platí, že čím kratší, tím lepší. My doporučujeme držet se maximálně zmiňovaných 15 sekund a snažit se to nejdůležitější dostat hned na začátek. Dobrým úvodem může být otázka na diváka, úderný citát, zajímavý vizuální prvek či dobrá hudba. Právě správně zvolený hudební podkres může zásadně pomoci popularitě vašeho videa. Projíždějte si proto obsah ostatních a používejte jejich audio, čímž svůj příspěvek dostanete k novým uživatelům a potenciálním novým zákazníkům. Myslete ale i na to, že mnoho uživatelům se video obsah spouští automaticky bez zvuku, proto nezapomínejte doplnit titulky. Na Instagramu a Tik Toku se navíc nemusíte bát ani rychlých prostřihů či animované grafiky, což váš příspěvek oživí. 

Závěrem vás chceme upozornit, že za vytvářením videí stojí povětšinou mnohem více času než za statickým obsahem. Uvidíte ale, že vás to po čase a nějakém tréninku se střihem nejenom začne bavit, ale také to začne generovat kýžené výsledky. Obzvlášť na Instagramu vám dobře udělané Reels zajistí momentálně bezkonkurenčně nejvyšší organický dosah. Investovaný čas se tak rozhodně vyplatí. Pokud ale máte pocit, že na tvoření videí času dostatek nemáte anebo vám chybí nápady, přenechte to odborníkům a ozvěte se nám. Rádi váš obsah rozhýbeme.

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.