Konference Influencering: Pocítili jsme sílu vlivu na vlastní kůži!
Téměř rok nepřetržitých příprav vyvrcholil 16. 10. 2019 vypuknutím prvního ročníku konference Influencering! A že rozhodně bylo na co se dívat, jaké informace nasát a kým se nechat inspirovat. Přijměte pozvání na ohlédnutí za touto skvělou akcí.
Celá akce, která se konala v moderních prostorech coworkingového centra Hubhub (palác ARA) v centru Prahy, se nesla v duchu inspirativních přednášek a diskuzí, praktických workshopů a hlavně předních osobností české influencerské scény.
Cílem konference bylo předat návštěvníkům ucelené informace ze světa influencer marketingu jak z pohledu samotných tvůrců (chcete-li infuencerů), tak také zástupců firem a dalších odborníků z této oblasti. Zkrátka poradit, jak využít sílu vlivu na maximum!
Blog is not dead a podcasty mají zelenou
Tereza Salte, spoluzakladatelka agentury Elite Bloggers a také autorka knihy Šlehačková oblaka, blogu TerezaInOslo.com a podcastu V oblacích, promluvila o benefitech prezentace produktů a služeb na blozích, trendech i budoucím vývoji influencer marketingu, o fenoménu podcastů, specifikách spolupráce s interními i externími influencery a také o velmi diskutovaném tématu, kterým je označování reklam na sociálních sítích.
I influencer marketing má svá pravidla
Andrea Pavelcová ze společnosti eLegal zase bravurně vysvětlila problematiku influencer marketingu z pohledu práva. Dozvěděli jsme se tak cenné informace o tom, jak by měla být spolupráce právně ošetřena, co všechno by měla obsahovat smlouva, jak předejít klamání spotřebitele nebo porušení autorského zákona.
Tak trochu nepovedené kampaně
Jak to vypadá, když se taková spolupráce mezi firmou a influencerem tak úplně nepovede? Přesně to nám vykreslil Filip Čermák, majitel marketingové agentury ImageNation. Na názorných příkladech předvedl, jak vypadají spolupráce mezi influencerem a firmou, které dopadnou „trochu” jinak, než se očekávalo a v extrémních případech mohou vést až k poškození značky. Nutno dodat, že přednáška přinesla nejen zajímavé informace, ale také všechny přítomné diváky (včetně nás) velmi pobavila. Děkujeme Filipe!
Měření a vyhodnocování jako základ úspěšné spolupráce
Že správně nastavené spolupráce nejsou jen o kreativitě a umění, ale především o profesionalitě, výkonu a výsledném dopadu promluvil Rostislav Starý, spolumajitel agentury The Hive, která spolupracuje s řadou významnějších českých influencerů. Dozvěděli jsme se, co je nutné od spoluprací vyžadovat a hlavně, jak je měřit a vyhodnocovat.
Mikroinfluenceři na vzestupu
V rámci panelových diskuzí jsme prodiskutovali řadu témat se samotnými influencery a také odhalili pozadí spoluprací. S Lukášem Matějčkem (cestovatel a zakladatel značky Bagind), Květou Bezuchovou (freelancerka, marketingová manažerka ve společnosti Modrá krev), Tomášem Strnadem (lektor jógy, mikroinfluencer) a Barborou Jurčovou (business development manažerka ze společnost IndaHash) jsme probrali úskalí a výhody mikroinfluenceringu jak z pohledu mikroinfluncerů, tak také zástupců firem.
Jaké je to být influencerem?
S Ivanou Jindřichovou (autorka food blogu CatAndCook), Janem Lukačevičem (populizátor vědy), Markétou Polákovou (alias Makyna016, youtuberka a influencerka ), Gabrielou Heclovou (zpěvačka, herečka a influencerka), Veronikou Šubrtovou (alis Weef, autorka blogu WeefsWorld), Sandrou Kisić (cestovatelka, novinářka, bloggerka), Martinou Homolákovou (bloggerka a influencerka) a Janem Macákem (youtuber vystupující pod jménem MenT) jsme zase probrali samotnou podstatu jejich působení na sociálních sítích. Jaké to vlastně je být influencerem? Kolik času to stojí? Jak se sociálními sítěmi začínali a jak se jim podařilo dostat do podvědomí lidí? Odpovědi byly velmi různorodé, na jednom se však všichni shodli. I když se to na první pohled nemusí zdát, být influencerem není v mnoha ohledech jednoduché a většině z nich to zabírá veškerý volný čas. Odměnou jsou jim pozitivní reakce jejich fanoušků a také možnost být součástí spoluprací a projektů, které mají smysl pro obě strany.
Kromě těchto přednášek proběhla samozřejmě řada dalších. Věříme, že si na konferenci každý našel téma, které ho zaujalo a odnesl spoustu hodnotných informací a pozitivních dojmů.
Chceme touto cestou poděkovat všem partnerům akce, kterými pro tento ročník byly D-sport, HubHub, MediaGuru, Mohaji, Hive a Luxus.cz. Velký dík patří rovněž přednášejícím, moderátorům a v neposlední řadě všem divákům za vytvoření skvělé atmosféry a možnosti tuto akci uskutečnit.
Pokud máte zájem o záznam z letošního ročníku, nebo si nechcete nechat uniknou žádné informace o tom budoucím, přihlaste se k odběru newsletteru přímo na oficiálních webových stránkách konference nebo nám napište na klara@grapefruit.cz. Veškeré informace a novinky o konferenci najdete také na Facebooku a Instagramu.
Pevně doufáme, že se s většinou z vás setkáme také na dalším ročníku konference Influencering!