Nejlepší vánoční kampaně na sociálních sítích: Jak vypadají ty, které strhnou davy? | Grapefruit

Nejlepší vánoční kampaně na sociálních sítích: Jak vypadají ty, které strhnou davy?

calendar 21. prosince 2020

Vánoce jsou tady! A jako každý rok jsme si pro vás připravili něco speciálního! Abychom vás i sebe konečně naladili na pořádnou vánoční „atmošku“. Loni jsme vám například představili TOP 11 nejhorších a nejlepších vánočních reklam, které ukazují, kam až sahá fantazie kreativců reklamních spotů.

Letos jsme si vzali mustr z oblasti, která je nám nejbližší, a podívali se na ty nejpovedenější vánoční kampaně na sociálních sítích. Co je na nich tak unikátního, že dokážou zaujmout statisíce lidí na světě? Díky čemu se dostanou pod kůži a donutí masy k nákupu zboží či služby?

Dopřejte si chvilku odpočinku od vánočního shonu, nalijte si svařák nebo vaječňák a pusťte se do vánočního čtení o opravdu fungujících reklamních kampaních. Kdoví, třeba se inspirujete natolik, že příští rok budeme psát právě o té vaší!

Kdyby Popelka měla WhatsApp

Řetězec  Debenham’s vytvořil krásnou reklamu, která prezentuje dnešní svět a sílu sociálních médií. Virální reklama vám ukáže krátké setkání novodobého „prince“ a „princezny“ ve vlaku, po kterém, jak už to v této populární pohádce bývá, žena ztratí svůj střevíček. Náš moderní princ se poté Popelku snaží najít prostřednictvím sociálních sítí, místo toho, aby se důkladně prohledal království a jeho okolí. Příspěvek se stává stále virálnějším, a celá reklama tak vlastně ukazuje, jakou moc má dobře zvolený hashtag a pohádkový příběh za ním. Pro všechny milovníky dobrých konců máme pozitivní zprávu — nakonec se najdou, a pokud si princ nenainstalovat Tinder, tak spolu nejspíš žijí dodnes :-).

Costa je pečení

Skvělou vánoční kampaň si pro své fanoušky loni připravila i společnost Costa Coffe. Své fanoušky na Instagramu totiž zapojili do tzv. „slepé pečící výzvy“. Ta spočívala v pečení oblíbených vánočních moučníků, které Costa Coffe běžně nabízí, ovšem v podání amatérů, a navíc se zavázanýma očima. Vznikla tak řada vtipných videí, která fanoušky náležitě pobavila, a zároveň je efektivně nalákala na lahodné dezerty, které si mohli dopřát ve své oblíbené  kavárně. 

Najděte elfy a zachraňte Vánoce

Oděvní firma Ted Baker ve spolupráci s agenturou POKE vytvořili interaktivní vánoční kampaň #TedsElfie, která je považována za jednu z nejúspěšnějších všech dob. Spočívala v hledání ztracených elfů prostřednictvím profilu @TedsElfie na Instagramu. Indicie k nalezení elfů byly odhalovány postupně během vánočního období. Uživatelé, kterým se podařilo nalézt elfy, a splnit podmínky (označení profilu, sdílení, sledování dalších vytvořených účtů aj.), byly samozřejmě náležitě odměněni. Výsledkem bylo, že značka Ted Baker během tohoto období získala neuvěřitelných 14,5 tisíce soutěžních příspěvků a 37 tis. interakcí.

Přání k mání díky UPS

Doručovací společnost UPS se rozhodla, že Vánoce mají být skutečně časem splněných snů. Požádala proto své zákazníky, aby prostřednictvím sociálních sítí nahráli svá tajná přání spolu s hashtagem #wishesdelivered. Náhodně vybraná přání pak společnost postupně plnila. Ty, na které se nedostalo, mohlo alespoň zahřát u srdce, že za každé přání nahrané spolu s daným hashtagem, společnost vyplatila 1 $ neziskovým organizacím

Není kampaň jako kampaň aneb co zaručeně funguje

Z příkladů kampaní je patrné, že úspěšnost je přímo úměrná míře zapojení fanoušků. Zaměřit se na tzv. obsah vytvářený a sdílený uživateli, je proto nejlepší strategií pro úspěšnou vánoční kampaň. Právě ztotožnění se s dalšími lidmi poskytne kampani potřebnou dávku autenticity a důvěryhodnosti, nebo chcete-li potřebný sociální důkaz, který nakopne celé marketingové úsilí. 

Vyzvěte proto své fanoušky, aby sdíleli, co si u vás na Vánoce pro sebe a své blízké pořídili, vyhlaste soutěž o zajímavá ceny, zapojte emoce a rozhodně nezapomeňte požádat o sdílení originálního hasthtagu, kterým kampaň zastřešíte. 

Doufáme, že vás článek pobavil a snad i ukázal cestu, jakou by se mohla ubírat vaše vánoční kampaň v následujícím roce. Tímto článkem bychom zároveň chtěli popřát ty nejkouzelnější Vánoce a poděkovat za vaši přízeň v letošním, poněkud náročnějším roce. Pevně doufáme, že následující rok bude pozitivnější, a že třeba spojíme síly a dáme šťávu některému z vašich projektů :-)!

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Napište nám a my se vám ozveme.