PPC a SEO: jak a proč je kombinovat?

calendar 26. června 2022

Marketingová hádanka zní: Na první pohled rivalové, ve skutečnosti však dobří parťáci. Mají spoustu odlišného, ale to zásadní – cíl mají společný. Skládají se ze tří písmenek. Co je to? 

Ano, hádáte správně. V dnešním článku si posvítíme na SEO a PPC a především pak na to, jaký mají mezi sebou vztah. Někteří tvrdí, že jsou to dva odlišné tábory, které si vzájemně konkurují. My vám ale v tomto článku ukážeme, jak dobře a efektivně dokáží fungovat i společně.

Co se pod zkratkami skrývá? 

Zkratka PPC vychází ze spojení “pay per click”, neboli platba za kliknutí. Jednoduše se jedná o reklamu, u které platíte za každého uživatele, který se díky kliknutí na reklamu dostane na vámi inzerovaný web. Přečtěte si více o PPC v našem dalším článku.

SEO vzniklo stejně tak zkrácením anglického výrazu “search engine optimization”, což do češtiny předkládáme jako “optimalizace pro vyhledávače”. SEO jsou metody, skrze které můžete dostat svůj web na přední místa ve vyhledávačích a přivést tak na něj nové návštěvníky. 

Co mají tyto dvě strategie společné? 

Jak PPC tak SEO vám pomáhají zvýšit návštěvnost webových stránek a přivádějí na ně uživatele, kteří hledají vámi nabízenou službu či výrobky ve vyhledávačích. Každý z těchto dvou nástrojů je ale něčím specifický, a proto má každý také své specialisty. Ti se často snaží firmy přesvědčit o tom, že právě jejich oblast je tou výhodnější a efektivnější, do které se vyplatí investovat. Jaký je mezi nimi tedy rozdíl? 

SEO

Jedním zásadním rozdílem je fakt, že SEO narozdíl od PPC není reklama. Prostřednictvím SEO nic neinzerujeme, ale upravujeme stránky a veškerou činnost na stránkách i mimo ně tak, aby byly přívětivé pro uživatele, ale především pak pro vyhledávače. SEO se snaží přilákat návštěvníky na web skrze takzvané organické/přirozené vyhledávání, a proto je úspěšnost této strategie často běh na dlouhou trať. Respektive lze říci, že je to rovnou celý maratón, během kterého je potřeba pracovat s obsahem webu, s odkazy na jiných stránkách, které na web směřují a s řadou dalších prvků. Dosáhnout nastavených cílů je v případě SEO otázkou spíše měsíců. Úspěšnost navíc závisí na různých faktorech (kvalitě konkurence, získávání nových odkazů, tvorbě aktuálního obsahu..) a kvůli věčně se měnícím algoritmům je těžké u SEO předem garantovat jasné výsledky. 

V čem je SEO výhodnější? 

  • jedná se o neplacenou službu (pokud víte, jak na to a nemusíte si platit si experta)
  • výsledky jsou dlouhotrvající (na předních příčkách ve vyhledávání se díky pravidelné práci můžete udržet i roky, což vám přivede každý den spoustu nových návštěvníků)
  • SEO není okleštěno tolika omezeními a pravidly ohledně obsahu

PPC

Nyní se možná zdá, že PPC reklamy mají oproti tomu samé výhody. Zobrazují se ve vyhledávání výše, začínají se zobrazovat ihned po jejich nastavení a zaplacení kreditu, jejich výsledky jsme schopni vidět do pár dnů a podle toho upravovat jejich nastavení tak, aby byly účinnější. Samozřejmě ale nic není jen růžové. 

V čem tkví nevýhody PPC reklamy? 

  • musí se zaplatit
  • jakmile vám dojde kredit, reklamy se okamžitě vypnou a přestanou se ve vyhledávačích zobrazovat
  • PPC reklamy mají řadu pravidel a omezení, čímž máte menší kontrolu nad jejich obsahem
Buďte vidět

Dostaňte svůj web díky PPC reklamám a SEO na přední příčky ve vyhledávání. Společně zvýšíme placenou i organickou návštěvnost vašich stránek a přivedeme vám nové zákazníky.

Chci nové zákazníky

Otázka za milion zní, co je tudíž lepší? 

Asi vás zklameme, ale to vám nepovíme. Za nás je totiž ideálním řešením kombinace obou těchto marketingových nástrojů. Z hlediska krátkodobých výsledků dominuje určitě PPC reklama a v začátcích může být pro vaši firmu daleko užitečnější, jelikož váš nově vzniklý web nakopne. Se SEO se ale také vyplácí začít co možná nejdřív, čímž myslíme zaměřit se na optimalizaci nejlépe hned od začátku při samotném vytváření webu. Dobrým začátkem úspěšných SEO je například zapojení blogových článků do struktury stránek. Takový jeden kvalitní a a z hlediska klíčových slov dobře napsaný článek, vám může přinést až stovky návštěv měsíčně. Jakmile pak začnete dosahovat pro vás uspokojivých výsledků skrze provedenou optimalizaci pro vyhledávače, můžete začít postupně umírňovat PPC reklamy. 

Co přinese kombinace PPC a SEO? 

Díky PPC reklamám získáte poměrně detailní statistiky, které můžete využít k výběru těch nejlépe fungujících témat a klíčových slov. S těmi pak můžete pracovat při optimalizaci nadpisů či popisků webu, čímž je přizpůsobíte očekávání vaší cílové skupiny. Právě prostřednictvím testování nastavení PPC reklam také dokážete odhalit, jak tato cílová skupina vypadá, a to z hlediska demografie či zájmů. Pokud navíc lidé uvidí vaši značku ve vyhledávačích opakovaně, vybudují si k ní větší důvěru, což podpoří budování vašeho brandu.

Suma sumárum, PPC vám může dost dobře pomoci ke správnému nastavení SEO strategie a jejich vzájemná kombinace proto výrazně zvýší vaše šance v boji s konkurencí.

A co teď? 

Máte z toho hlavu jako balón a nevíte, jak s touto třípísmenkovou dvojicí naložit? Obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme ujasnit si cíle a podle toho určit, který nástroj je pro vás ten pravý. Naši PPC a SEO specialisté navíc táhnou za jeden provaz a rádi vymáčknou z vašeho webu maximum.

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.