TOP 5 českých vánočních reklam posledního desetiletí, na které jen tak nezapomenete

calendar 16. prosince 2021

A je to tady. Vánoce jsou tu opět s námi. Nechme ale chvíli stranou všechen shon a „deadliny“ vánočního období a pojďme si společně zavzpomínat, zasmát se a dojmout se u TOP 5 českých vánočních reklamních spotů poslední dekády.

T-mobile & Chcuk Norris (2010)

Kdo by neznal vtipy s Chuckem Norrisem a aspoň koutkem oka nezahlédl jeho ikonické bojové umění na televizní obrazovce? Před deseti lety představil T-Mobile sadu vánočních reklam, ve kterých Chuck Norris tráví rodinné Vánoce v českém prostředí. Za dnes už ikonickým reklamním spotem stojí agentura Saatchi & Saatchi, která původně měla v hledáčku Johna Travoltu, ten ale nakonec nesklidil příliš nadšené ohlasy u značky. Nápad se zahraniční celebritou se však uchytil a nakonec padla volba na Chucka Norrise. Kampaň sklidila pozitivní ohlasy u publika a reklama se ve velkém šířila napříč celým internetem. Stejně tak vtipy o Chuckovi.

Pilsner Urquel & tradice (2016)

V roce 2016 Pilsner Urquell vsadil na pozitivní emoce, tradice a rodinné pouto. Jak je známo, to jsou přesně i ty hodnoty, na kterých jsou Vánoce (alespoň v přáních většiny) založené. Není tedy překvapením, že citlivě natočený reklamní spot Urquellu o našich osamělých rodičích a prarodičích sklidil veskrze pozitivní přijetí a byl často zmiňován v kontrastu (v dobrém slova smyslu) s reklamním spotem operátora O2.

Orion & rozbitá hvězda (2010)

Další z veskrze „milých” vánočních reklam, která tentokrát vsází na dětského protagonistu. Strach malé holčičky, že k ní domů ježíšek nenajde cestu, když se jí rozbila vánoční hvězda, chytře propojil tradici vánoc s logem výrobce čokolády. Reklamní spot Orionu jsme mohli na televizních obrazovkách vídat několik dalších let. A to jen svědčí o tom, že i tato reklama se zapsala do srdce českého diváka.

Kofola & zlaté prasátko (2019)

Původní legendární vánoční reklamní spot od Kofoly z roku 2003 se dočkal několika úprav v průběhu let a je s oblibou používán dodnes. Nenajde se snad nikdo, kdo by neznal hlášku malé holčičky z tohoto spotu: „Nene, já nemusím, já už ho vidím!” v okamžik, kdy oproti slibovanému zlatému prasátku zahlédne v lese živého kance. Pro velkou část diváků až s objevením se této reklamy v televizi každoročně „začínají ty pravé Vánoce.” Spot opět vsází na tradici, rodinu, dětského protagonistu a „milé pojetí” reklamy,  které je navíc okořeněno vtipem. Tato kombinace se stala zjevně klíčem k obrovskému úspěchu reklamy a její oblíbenosti. Právem lze tvrdit, že je tato reklama českým vánočním spotem číslo jedna!  Pojďme se tedy společně podívat na jeho předělávku z roku 2019, která nám nastiňuje pokračování příběhu tatínka, holčičky a divokého kance.

T-Mobile & polský „stromek” (2014)

Na závěr pro vás máme jednu „lahůdku” v podobě zakázaného a zpětně staženého reklamního spotu! Česká pobočka mobilního operátora T-Mobile se rozhodla po stížnosti polského velvyslanectví pozastavit jeden ze svých reklamních spotů, který líčí polsky mluvícího muže jako překupníka nabízejícího nekvalitní mobil. Podle arbitrážní komise Rady pro reklamu byl spot neetický. Firma však tvrdila, že šlo o nadsázku, která neměla nikoho znevažovat. Navíc, zabředne-li člověk do komentářů u tohoto spotu na YouTube, zjistí, že většina polského obyvatelstva se u tohoto spotu dobře baví a je pro ně spíš „Čech” tím, kdo z reklamy vychází s ne tak úplně lichotivou pověstí. Co ale T-Mobilu nelze upřít je fakt, že užitím velmi specifického typu humoru udělala ze svého spotu jeden z těch, na který se rozhodně nezapomene.

Nevíte si rady s propagací na internetu?

Nevadí. Od toho tu je náš grapí tým. Poradíme vám, jak na správu sociálních sítí, pomůžeme s tvorbou webu, nebo třeba navrhneme SEO optimalizace.

Pojďme na to!

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.