TOP 5 trendů v online marketingu roku 2021 | Grapefruit

TOP 5 trendů v online marketingu roku 2021

calendar 22. ledna 2021

Rok 2020 byl pro všechny doslova přelomovým. Zaběhlý řád téměř v každém odvětví vzal za své a přesvědčil nás o tom, že nic v životě není neměnné. Doslova revoluci pak vnesl také do online marketingu. 

Celý svět se musel za pochodu přizpůsobit novému typu komunikace a práce a překlopit většinu aktivit do online prostředí. Takřka ze dne na den se tak běžnou praxí stal home office, lidé začali trávit většinu času ve svých domovech, což s sebou přineslo prudký vzestup využití sociálních médií a také investice firem do reklamy, které stouply až o 61 %

Všechny tyto aspekty mají zásadní vliv na predikci trendů v online marketingu pro rok 2021. I tak i přesto, že nevlastníme křišťálovou kouli, mohou mnohé napovědět. Pojďte se spolu s námi podívat na oblasti, které budou mít letos v online prostředí rozhodující slovo. 

Chatboti kam se podíváš

Kvalitní zákaznická péče je důležitá pro každé odvětví podnikání. Zdlouhavé hovory a maily se zákaznickou podporou jsou však minulostí. Dnešní rychlá doba si žádá rychlé řešení, a tak na scénu stále častěji vstupují chatboti. 

Virtuální asistenti na bázi umělé inteligence nejen, že stále kvalitněji imitují konverzaci běžného člověka a poradí si se stále zapeklitějšími dotazy, ale především nikdy nemají špatnou náladu, nespěchají domů k dětem a jsou stejně milí v 10 dopoledne jako ve 3 v noci. Dokáží tak firmám ušetřit spoustu času a také prostředků. Není proto divu, že v roce 2021 se předpokládá nárůst chatbotů až o 25 %. 

Skvělým příkladem je virtuální bankéř Adam, který trpělivě odpovídá na všechny dotazy a pomáhá klientům slovenské Tatra banky zorientovat se v jejich službách. 

Zdroj: Tatra banka

Živé přenosy a webináře

Omezení shromažďování lidí na jednom místě s sebou přineslo nutný přechod většiny akcí a událostí do online prostředí. Tento aspekt znamená jediné — ještě větší rozmach živého vysílání a webinářů. 

Video je rychlé a efektivní médium pro komunikaci a vzdělávání publika. Spotřebitelé chtějí rychle získat informace a učit se, proto obzvlášť v této době neexistuje lepší způsob, jak toho dosáhnout než pomocí video marketingu

Příkladem vzrůstajícího vlivu videa například je fakt, že ve druhém čtvrtletí 2020 došlo k meziročnímu nárůstu využití služby Facebook Live o 26,9 procenta.

Trendem následujících měsíců by tak měly být interaktivní webináře či spíše online besedy s menším počtem lidí, v rámci nichž by každý účastník dostal prostor k dotazům a „osobnější“ komunikaci.

Nakupování zásadně přes live-stream 

Zavřené obchody přináší ještě větší boom v online nakupování. Běžnou praxí se postupně začne stávat i tzv. live-stream nakupování. Toto řešení kombinuje element sociálních sítí, videa a přímé nákupní interakce. Pokud navíc pro účely této prodejní taktiky firmy zvolí vhodného influencera, přinese pravděpodobně velmi zářivou budoucnost. 

V současné době se tímto fenoménem zabývají nejen v USA například platformy talkshoplive či brandlive.com, které nabízí komplexní řešení — od technického provedené přes komunikaci se zákazníky až po zajištění hladkého průběhu všech plateb. 

Je tak velmi pravděpodobné, že se ve v roce 2021 vlastně staneme svědky či dokonce účastníky velkého comebacku prodeje ve stylu „Horst Fuchs teleshoppingu“. 

Jak na funkční obsah? Tajným receptem jsou fanoušci

Jak název napovídá, uživatelsky generovaný obsah (UGC) je jakýkoliv obsah (videa, obrázky, recenze) vytvořený zákazníky nebo uživateli, nikoli samotnými značkami. UGC je tedy jednou z nejautentičtějších forem digitálního marketingu, který značkám umožňuje stát se dostupnějšími pro své publikum.

Od roku 2016 se UGC stalo základním kamenem marketingových strategií mnoha značek, přičemž až 86 % společností v současné době využívá obsah svých fanoušků na sociálních sítích. Je prokázáno, že UGC mnohonásobně překonává obsah vytvořený samotnou firmou a jeho popularita bude v roce 2021 nadále stoupat. 

Příkladem může být společnost The Iconic, která  využila UGC pro svou kampaň ke Dni matek. Ve videu poukazuje na těžkosti a radostí maminek v karanténě.

Integrace AR a VR

Mezi dva největší technologické pokroky, které představují budoucnost podnikání, patří nepochybně rozšířená realita (AR) a virtuální realita (VR). Od vývoje produktů přes vyprávění příběhů až po vytváření poutavého obsahu, se AR a VR nepochybně stanou „hrdiny“ této pandemie a umožní tak obchodníkům opět oživit téměř autentické zážitky. 

I přesto, že bude v příštích letech bude pravděpodobně převládat videoobsah, další „velkou věcí“ roku 2021 se stane právě použití AR a VR k vytvoření 3D prostředí, které posílí emoční vazby mezi značkou, produkty a zákazníky.

Mnoho firem již začalo implementovat AR do běžných nákupních zážitků svých zákazníků —  například zákazníci Ikea si mohou pomocí aplikace s integrací AR prohlédnout 3D obrázek nábytku přímo u sebe doma. Zákazníci Asos si zase vybrané oblečení mohou „vyzkoušet“ na virtuálním modelu.

Zdroj: Ikea

Prozradíte nám, na jaký trend se v roce 2021 těšíte nejvíce? Pokud byste potřebovali pomoci s přechodem do online prostředí — ať už prostřednictvím tvorby e-shopu, správy sociálních sítí či tvorby webových stránek, neváhejte se na nás obrátit.

Tvorba webů, správa sociálních sítí a mnoho dalšího v Grapefruit.cz

Pomůžeme vám se zorientovat v online prostředí!

Chci se dozvědět více!

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.